    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gniazdko antenowe - doprowadzony jeden przewód
    Date: Sat, 2 Oct 2010 16:06:27 +0200

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:i878l9$fvg$1@opal.futuro.pl...

    > Będą. Kable TV i komputerowe prowadzi sie osobno wiązkami.
    > Żeby razem odbierać musisz miec multiwitcha. Wprowadzić do niego wszystkie
    > sygnały z konwerterów i anten naziemnych i wyprowadzić po 2 kable antenowe
    > do każdego gniazda.
    > Nie pozwól zrobić sobie 1 kabla antenowego, bo przy pierwszym podłączeniu
    > dekodera będzie problem.

    Kiki Ty już nie namawiaj na walenie ścian. Co ma co zakłócać ?
    Kable antenowe -> ekranowane
    Skrętka komputerowa -> właśnie po to jest skrętka, żeby zarówno nie była
    wrażliwa na zakłócenia jak i sama generowała te zakłócenia jak najmniejsze.
    Gdyby w grę wchodziło prowadzenie dziesiątek czy setek metrów przewodów w
    jednej wiązce to może i miało by to jakiekolwiek znaczenie, ale przy typowej
    instalacji domowej ...... Poza tym skąd wiesz jak te instalacje są
    prowadzone ?
    Nie siej wrogiej propagandy i nie strasz chłopaka jak nie masz o tym
    pojęcia.

    Teraz do autora wątku.
    Masz zrobione OK tak jak się robi w 99,99% domów. Oczywiście zakładam, że te
    wszystkie przewody z salonu i pozostałych pokoi schodzą się w jedno miejsce,
    do którego także są poprowadzone przewody od anten.
    Normalną praktyką jest, ze przewody antenowe i skrętki doprowadza się w
    pobliże gniazd 230V i montuje się w gniazdach systemowych objętych wspólną
    ramką.
    Teraz żeby to wszystko połczyć masz do wyboru:
    1. Wersja oszczędna - Połączyć przewody bezpośrenio do anten tzn.
    a) te 2 z salonu łączysz jeden przewód bezpośrednio do anteny TV
    naziemnej poprzez rozdzielacz lub wzmacniacz z kilkoma wyjściami
    b) drugi przewód łączysz bezpośrenio z przewodem od TV satelitarnej
    c) przewody z pozostałych pokoi łączysz z ww A lub B
    W takiej instalacji masz w salonie TV naziemną + TV SAT, zaś w pozostałych
    pokojach masz tylko TV naziemną lub TV SAT

    Wersja droższa to zastosowanie multiswitcha, dzięki któremu można mieć
    zarówno TV naziemną jak i SAT w każdym pokoju i salonie, a oprócz tego
    dodatkowym przewodem z salonu wpuścić sygnał np. z dekodera SAT do
    instalacji i mieć możliwość oglądania telewizji z tego dekodera w dowolnym
    pokoju.
    A tutaj masz schematy jak to zrobić:
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_tv_sat_wlan_gsm_schematy.htm

    A tu jest schemat, który Cię intersesuje:
    http://www.dipol.com.pl/odbior_platformy_cyfrowej_w_
    calym_domu_za_pomoca_jednej_karty_abonenckiej_schema
    t120.htm

    Przy czym tutaj pokazano po 2 przewody do kazdego gniazda, czyli możliwość
    podłączenia 2 urządzeń odbiorczych w każdym pokoju.
    To podwójne połączenie będzie tylko w salonie. W pozostałych pokojach
    wystaczy jedno.
    Jeżeli nie zalezy Ci na jednoczesnym nagrywaniu jednego i oglądaniu innego
    programu to do salonu także wystarczy jeden przewód. Drugi przewód z salonu
    można wykorzystać do podania sygnału z dekodera w salonie do całej
    instalacji. Po prostu wpinamy w niego modulator ten co jest przy kamerze, a
    do tego modulatora podajemy sygnały AV z dekodera i dzieki temu mamy obraz
    we wszystkich pokojach bez dodatkowego splitera. Jedyny minus to taki, że
    możemy wszędzie oglądać jednoczesnie tylko jeden program z satelity. Jeżeli
    chcemy oglądać różne programy to musimy mieć tyle dekoderów ile chcemy
    jednocześnie oglądać programów + spliter.

    W przypadku TV naziemnej może się okazać, ze będzie potrzeban inna zwrotnica
    oraz inne anteny, przystosowane do danego regionu, ale to to już się dowiesz
    w miejscowym sklepie z osprzętem antenowym.