  • Data: 2019-05-21 14:48:34
    Temat: Re: Grzejniki CO
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-20 o 22:52, ToMasz pisze:

> [...]
    > podłogowe, zimą będzie ciepła. przez ściany i okna trochę ucieknie,
    > ale najwięcej przedostanie się przez nieizolowany sufit na pierwsze
    > piętro. więc  podłoga na piętrze będzie ciepła. W zasadzie bez
    > dogrzewania piętra powinno być ciepło, jeśli dach będzie dobrze
    > zaizolowany. Powiem więcej. jak parter będzie ogrzewany, a sufit
    > będzie  ażurową kratownicą - na piętrze będzie cieplej.
    > Wiem że Ci teraz podskoczyło ciśnienie. Masz na to odpowiednie reguły,
    > odpowiednie zasady, ale bez testów porównawczych w rzeczywistych

    Po pierwsze nie masz ażurowego sufitu, ani ażurowej podłogi na piętrze.
    Możesz mieć kratownicę, która jest zapewne wypełniona choćby wełną
    mineralną, choćby tylko po to, żeby tłumić hałas. Poza tym podłogówkę
    układa się na izolacji termicznej.

    > Co do kaloryferów podłogi i desek. ja mam deski po 46zł za m?. pod
    > nimi ogrzewanie podłogowe, którego zadaniem jest utrzymywanie
    > podłogi... nie zimnej. utrzymywaniem ciepła w pomieszczeniach zajmują
    > się przewymiarowane kaloryfery. Wbrew prognozom, rachunki mam
    > mikroskopijne.
    > Ja na Twoim miejscu kupiłbym kaloryfery aluminiowe żeberkowe.
    >
    > ToMasz

    Ale grzejniki aluminiowe, żeberkowe to grzejniki typowo konwekcyjne,
    które potrzebują wyższej temperatury wody w obiegu CO niż grzejniki płytowe.