    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Mon, 14 Jan 2013 20:23:51 +0100

    Użytkownik wrote:

    > Jakie rozwiązanie wybierzesz to i tak nie ma żadnego znaczenie i
    > problemu, po prostu w piecu rozpalasz gdy bufor się już wychładza,
    > jakie to proste co nie?

    super proste.... w teorii

    > Bufor oczywiste e kosztuje (1000zł za 0.8m^3) a sterowanie jeśli już
    > to z buforem jest prostsze i tańsze niż bez niego:)

    no to teraz tylko znajdź mi tę ofere na bufor 800l za 1000 zł z solidną
    izolacją :)

    imho tak ok 2500 zł, większośc ludzi nie kupuje bufora na składzie złomu
    tylko chce kupić w sklepie z jakąś gwarancją.

    > Bajki pleciesz prawie jak nasz plemiel:) Nie ma lepszego (tańszego,
    > mniejszego i prostszego) niż wodny, jeśli nie wierzysz to sobie to
    > policz, parafinowy też przy nim siada! Jeśli twierdzisz inaczej to
    > wykaż to obliczeniami:)

    racja że wodny jest prosty i tańszy ale
    aby zmagazynowac dużo ciepła trzeba go solidnie nagrzać czyli musimy mieć
    dobrą izolację aby zniwelować straty ciepła.

    przy kotle stałopalnym może być to pewnym problemem bo grzejemy prawie do
    maksa temperatury dopuszczalnej (ok 90 st) w końcowej fazie można zagotować
    wodę jak sie za dużo dosypie paliwa.

    przy parafinie grzejemy powyżej 50 czy 60 i mamy sporo luzu do odparowania
    parafiny.

    zaletą jest że ciepło odzyskujemy w stałej temperaturze 50 albo 60 stopni.

    > Piec na paliwo stałe zawsze musi być przewymiarowany, a oszczędności
    > masz na paliwie znaczne i wygodę w postaci nie latania do pieca
    > podkładać co godzinę:)

    oczywisćie przewymiarowny kocioł wg ciebie nic nie kosztuje, no w sumei
    racja bo go kupiłes razem z buforem na zlomowisku za 500 zlotych.