    From: Dominik & Co <d...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja wody- rodzaj tworzywa
    Date: Tue, 18 Oct 2011 10:54:53 +0200

    W dniu 14-10-2011 17:38, Jarek P. rzecze:

    > Jeśli dom jest nieogrzewany, to zamarznięcie grozi z całą pewnością.
    > Żadne ocieplenie tu nic nie da, bo ilebyś nie ocieplił, przemarznie i
    > tak. Ocieplenie rury nie ogrzeje, niestety.

    No właśnie tak mi się wydawało :-) Tyle, że przemarznie chwilę
    później...

    > Tworzywo nie ma znaczenia, bo rura jako taka wytrzyma (powinna). Szlag
    > trafi ci natomiast wodomierz i ten zawór kulowy.

    No ma- bo jakby to było PCV... ;-)

    > Wyjścia masz dwa:
    >
    > 1) spuszczac wode na zimę, zakręciwszy wodę "w ulicy"

    I tak prawdopodobnie zrobię (tyle, że niezupełnie "w ulicy",
    bo studzienka jest na podwórku). Plus zakręcenie zaworu za wodomierzem
    (od strony studzienki), a odkręcenie kulowego. Powinno być chyba OK?

    Instalacja wygląda mniej więcej tak (K- zawór kulowy, W-wodomierz,
    Z-zawór zakręcany):

    Wszystkie elementy są bezpośrednio przy sobie. Na razie po K
    nic nie ma.

    --
    Dominik (& kąpany)