  • 1. Data: 2010-09-24 16:01:08
    Temat: Jaka izolacja na lekki strop drewniany?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Jako, że budowałem 10 lat temu i niektórych materiałów izolacyjnych nie było
    albo były drogie, to chciałbym zapytać jak teraz najlepiej (i w miarę tanio)
    zrobić izolację stropu drewnianego? U mnie jest tak: legary 15 cm, pomiędzy
    ISOVER 15 cm, góra deskowanie 1,5", od spodu deskowanie 1" i płyta GK.
    Teraz przy budowie chciałbym uprościć konstrukcję stropu - legary,
    kratownica z profili, płyta GK, (góry nie będzie więc tylko izolacja, może
    kiedyś coś do chodzenia) i teraz dylemat czym izolować?

    1. Wełna - wkładamy pomiędzy legary i sznurujemy (można wszystko zrobić
    samemu), najtaniej.
    2. Keramzyt - trzeba od spodu zrobić deskowanie lub OSB, aby miał na czym
    leżeć więc dochodzi dodatkowy koszt no i przyda się pomoc drugiej osoby (dla
    gr. stropu 15 cm x 290 kg/m3 = 43,5 kg/m2).
    3. XPS - drogi, problem z obróbką chyba, że legary dopasować do rozmiarów
    płyt, ale nadal za drogi.
    4. Styropian - przy obróbce wady XPS, cenowo trochę droższy od wełny.

    Na razie wychodzi, że wełna jest bezkonkurencyjna. Macie jakieś inne
    rozwiązania?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-09-24 16:36:29
    Temat: Re: Jaka izolacja na lekki strop drewniany?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 24 Wrz, 18:01, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    > 4. Styropian - przy obróbce wady XPS, cenowo trochę droższy od wełny.
    >
    > Na razie wychodzi, że wełna jest bezkonkurencyjna. Macie jakieś inne

    wełna, wełna i jeszcze raz wełna :-)
    ale jeżeli nie masz ocieplonego dachu, to te 15 cm to trochę za mało,
    więc albo dajesz pod spodem jeszcze 10-tkę i coś w rodzaju sufitu
    podwieszanego (na grzybkach i profilach, wtedy nic nie będzie ci
    pękać), albo na górze w poprzek łaty drewniane, pomiędzy 10-tka i
    podłoga z OSB(ale tracisz wysokość poddasza, co tam jest szczególnie
    odczuwalne,
    no i nie zapomnij o wiatro- i paroizolacji...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-09-24 16:48:03
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    q.googlegroups.com...
> [...]

    wełna, wełna i jeszcze raz wełna :-)
    ale jeżeli nie masz ocieplonego dachu, to te 15 cm to trochę za mało, (...)

    pisałem, że w obecnym domu mam ocieplone poddasze i jest OK, pytam na
    przyszłość, aby zrezygnować z desek i uprościć konstrukcję a co za tym idzi
    robociznę:-)

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-09-24 16:55:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > wełna, wełna i jeszcze raz wełna :-)
    > ale jeżeli nie masz ocieplonego dachu, to te 15 cm  to trochę za mało, (...)
    >
    > pisałem, że w obecnym domu mam ocieplone poddasze i jest OK,

    a gdzie to pisałeś?

    > pytam na
    > przyszłość, aby zrezygnować z desek i uprościć konstrukcję a co za tym idzi
    > robociznę:-)

    nie pisałeś, że chcesz zrezygnować z desek, tylko ewentualnie zastąpić
    wełnę czymś innym...

    kurde, czy to grupa pl.misc.telepatia, czy o budowaniu... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-09-29 18:50:37
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kratownica z profili, płyta GK, (góry nie będzie więc tylko
    > izolacja, może kiedyś coś do chodzenia) i teraz dylemat czym

    Na początek odpowiedz proszę na pytanie, przed czym chcesz izolować.

    Damian

  • 6. Data: 2010-09-30 11:43:16
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "freewolny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na początek odpowiedz proszę na pytanie, przed czym chcesz izolować.

    tak trudno wywnioskować skoro mowa o wełnie?

    --=olo=--

  • 7. Data: 2010-09-30 13:04:46
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > 4. Styropian - przy obróbce wady XPS, cenowo trochę droższy od wełny.
    >
    > Na razie wychodzi, że wełna jest bezkonkurencyjna. Macie jakieś inne

    Mnie zainteresowalo jedno zdanie odnosnie tego dopasowania rozstawu legarow,
    ktore chcesz dopasowac do rozmiarow drogich plyt XPS.
    Legary bywaja czesta a chyba zawsze belkami wiazarowymi wiezby dachowej zatem
    z tym ostroznie. Te "legary" musza byc solidnie polaczone z krokwiami gdyz one
    pracuja na rozciaganie zabezpieczajac rozjechanie sie krokwi na boki z platwi
    stopowych czyli tych na murze czy wiencu lezacych.
    Jesli chcesz zmienic rozstaw tych legarow, to najlepiej wstaw miedzy te
    istniejace dodatkowe, wykonane z cienkich okolo 40 mm dech o szerokosci 15 cm
    przybitych pionowo do platwi stopowych a wiezby nie dotykaj.
    Tu w Hameryce jako izolacje stropowa stosuje sie welne o grubosci 8-10 cali
    czyli 20-25 cm. I to jako termiczna przy nieocieplonym strychu wystarcza.
    Gorzej jest z akustyczna; welna akustycznie izoluje na tyle slabo, ze jak ktos
    po tym drewnianym stropie chodzi i jeszcze gada, to na dole wszystko slychac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-09-30 13:14:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-24 18:01, --=olo=-- pisze:

    > 1. Wełna - wkładamy pomiędzy legary i sznurujemy (można wszystko zrobić
    > samemu), najtaniej.

    > Na razie wychodzi, że wełna jest bezkonkurencyjna. Macie jakieś inne
    > rozwiązania?

    Witam,

    faktycznie wełna wychodzi najtaniej ale jest to też jedno z lepszych
    rozwiązań, tylko pamiętaj żeby wełna była zafoliowana, bo potem zawsze
    będzie to latało w powietrzu.

    Pozdrawiam
    Filip

  • 9. Data: 2010-10-04 18:43:33
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    Nie bardzo rozumiem, czy remontujesz stary, czy budujesz nowy dom. Czy
    poddasze jest już ocieplone i tylko chcesz wytłumić dzwiękowo dwa
    poziomy, czy góra będzie nieogrzewana i izolację termiczną ma stanowić
    strop.

    Damian

  • 10. Data: 2010-10-05 06:37:15
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > poddasze jest już ocieplone i tylko chcesz wytłumić dzwiękowo dwa poziomy,
    > czy góra będzie nieogrzewana i izolację termiczną ma stanowić strop.

    "Teraz przy budowie chciałbym..." czyli nie remont starego, po poprzednich
    postach już nie mam żadnych pytań wiem wszystko:-)

    --=olo=--