eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomije › Re: Klimatyzator na 2 pomije
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
    ng.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.a
    ms1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.
    nl!posting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.15.1
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <9...@g...com>
    <1...@m...org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    <r...@m...org>
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <udroq9$oah$6$Cav@news.chmurka.net>
    <1cic1g02x6ae7$.dlg@myjk.org> <udu5c8$f48$1$pisk@news.chmurka.net>
    <1xl08uxqe85hw$.dlg@myjk.org> <udvqb5$bnt$1$pisk@news.chmurka.net>
    <t...@m...org> <Kn_MM.43785$kx57.20735@fx08.ams1>
    <1p5ck82e8l2mh$.dlg@myjk.org> <nXyNM.39363$t4G1.21240@fx10.ams1>
    <s...@m...org>
    From: Pete <n...@n...com>
    In-Reply-To: <s...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 275
    Message-ID: <b%FNM.57279$07Jf.44226@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Sep 2023 16:41:43 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sun, 17 Sep 2023 18:41:40 +0200
    X-Received-Bytes: 12171
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:592442
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.09.2023 o 13:20, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Sep 2023 10:39:45 +0200, Pete
    >
    >> W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
    >>> Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
    >>>
    >>>> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >>>>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>>>>
    >>>>>> Nope.
    >>>>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>>>>
    >>>>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >>>>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >>>>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >>>>
    >>>>> Znaczy wiadomo że jest
    >>>>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >>>>> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >>>>
    >>>> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    >>>> do niego przyczepionego.
    >>>
    >>> 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.
    >>
    >> bliżej 10 niż 20
    >> No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
    >> być na osi.
    >
    > I co to zmienia?

    część mocy idzie na opory silnika i skrzy ni biegów.

    > Dodaje to co ma najlepszego,
    > czyli znaczny moment i to temat załatwia.

    Dodaje, ale homeopatycznie.


    >
    >>> Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    >>> poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    >>> w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
    >>>
    >>>> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
    >>>
    >>> W BEV nie ma rozruszników.
    >>
    >> No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
    >> Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?
    >
    > Wiadomo, bierze chwilowo (standardowo mniej niż sekundę)
    > 200-600A w zależności od samochodu. W takim 1L gównie
    > będzie ta dolna granica czyli 2,5KW -- czyli 3,5KM.
    > Jakby wziać górną granicę przypadającą dla ogromnych
    > silników, to niecałe 10KM.
    >
    >>>>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>>>>
    >>>>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>>>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>>>>
    >>>>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >>>>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >>>>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    >>>> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
    >>>
    >>> Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?
    >>
    >> Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
    >> jednolitego badania zużycia paliwa.
    >
    > I "bada" je tak, aby jak najlepiej wypaść.

    No ba!
    > A rzeczywistość na to, niemożliwe.

    Eeee tam.
    Napisali w hybrydzie 5.5l i mi tyle wyszło.
    Nie mam podstaw, by nie wierzyć w 6.0l w ICE.

    >
    >>>> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    >>>> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
    >>>
    >>> Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    >>> poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    >>> Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    >>> rozwiązanie stosować, dla zabawy?
    >>
    >> Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?
    >
    > Pierwsze z brzegu to F1, od lat mają wspomaganie elektrykami.
    > Dość rzec że hybryda 1.6T wyciąga aktualnie 1000KM, gdy z wyjącego
    > śmierdziela spalinowego 2.4 wychodziło raptem 760KM. O zużyciu paliwa
    > nie wspomnę, no bo jak się ma obecne 40L/100 do minionej epoki w której
    > silniki żarły nawet 190L/100.

    Downsizing czyni cuda.
    Natomiast pisząc o wyścigowych myślałem, że masz na myśli coś poważnego
    typu WRC.
    Albo chociaż coś cywilnego...

    A Ty tu z popierdółkami z F1 (gdzie KERS powstał właśnie po to, żeby 1.6
    nie zabiło wyścigów) wyjeżdżasz :)

    >
    >> To czasem jedyny sposób
    >>> aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    >>> wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.
    >>
    >> Ale po co wyrównywać?
    >
    > Przecież napisałem, żeby osiagi, których się klienci domagają w takich
    > wypadkach, nie odstawały i jednocześnie nie kosztowały fortuny.

    Klienci chcą V8 a nie miauczenia kotów.

    >
    >> Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
    >> hybryda nie jest potrzebna.
    >
    > No to ponownie, ile by ten V8 nie bulgotał to nie osiągnie
    > takich parametrów jak wtedy gdy dostanie wspomagającego
    > kopa od elektryka.

    Zamiast elektryka dodaje się nitro. Wystarczy :P
    >
    > Masz tu ostatnie porównanie tego o czym mówię, samochód czysto
    > spalinowy z 8L W16 pod maską za 4 mln funtów zostaje prawie
    > objechany przez czystego elektryka w cywilnej budzie, ze zwykłymi
    > oponami, cięższego, wartego 135 tys. funtów, policzę Ci na szybko,
    > że to blisko 30x mniej. Aż się dziwię że tego Bugatti nie zestawili
    > z Rimacem, bo testowali go wcześniej i wychodzi że objechałby tego
    > Chirona o ponad 1 sek. na 1/4 mili, kosztując 2x mniej. ;P
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nyYukYVDeVw
    >
    > Trzeba się pogodzić z faktami, spaliniaki to gówno technologia jeśli
    > chodzi o osiągane moce (w tym momenty) i ilość zużywanej energii.
    > Jedyną ich zaletą jest szybkie "ładowanie", ale i to już jest
    > generalnie rozwiązane.

    Schodzimy z tematu. Mnie na przepychanki BEV/ICE nie naciągniesz :)

    >
    >>>>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>>>>
    >>>>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>>>>> gruzie.
    >>>>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>>>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>>>>
    >>>>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >>>>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >>>>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >>>>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >>>> No nie.
    >>>> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    >>>
    >>> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    >>> Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    >>> w teście równoległym.
    >>
    >> Ja nie muszę.
    >> Producent to robi.
    >
    > Tymczasem powszechnie wiadomo, co powtórzę PONOWNIE, że producent
    > pisze to co mu wygodne. Producentowi wcale nie zależy na tym aby
    > wykazywać nadmierną oszczędność hybrydy, bo jak sam zauważyłeś,
    > te hybrydy to dla producentów same kłopoty.

    Interpretujesz sobie jak Ci wygodnie. Dla MHEV producent zawyża zużycie,
    dla ICE zaniża, bo tak Ci pasuje do tezy. Bleeee.


    >
    >>>> BEV - od 6.0l.
    >>>
    >>> Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    >>> Pewnie miałeś na myśli ICE.
    >>
    >> Zgadza się.
    >>
    >>>
    >>>> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    >>>> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    >>>> wersję dostałem z wypożyczalni.
    >>>
    >>> No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    >>> temu silnikowi elektrycznemu.
    >>
    >> Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
    >> włącza się wspomaganie.
    >
    > Jak już pisałem, do spalin nie wsiadam, a tym bardziej do manuali.

    Noooo, a PHEV to na wodór jest?
    Co nie przeszkadza Ci kategorycznie się o nich wypowiadać

    >
    >> Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
    >> benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P
    >
    > Tylko nic szczególnego z tej arytemtyki nie wynika,
    > bo nie masz porównania do czystego spaliniaka.

    No z tym samym silnikiem i prędkością będzie spalał tę samą ilość. A
    nawet być może mniej, bo będzie lżejszy od MHEV.

    >
    >>> 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    >>> żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    >>> przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    >>> dystansie 10km.
    >>
    >> Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba
    >> lać więcej paliwa żeby się kręciło.
    >
    > Jaki zimny jak w powietrzu 29sC a na słońcu z 60.
    > Nawet mi się kontrolka zimnego silnika nie zapaliła
    > przy uruchamianiu.

    Trzeba było zmierzyć temp płynu chłodzącego. Nie ma możliwości, żeby był
    cieplejszy niż temp otoczenia.

    A silnik ICE ma najlepszą sprawność powyżej 90C.

    >
    >>>> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
    >>>
    >>> I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    >>> równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
    >> Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.
    >
    > Ale ty nie sprawdziłeś.
    >
    >>> Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    >>> który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    >>> swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    >>> pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
    >>>
    >>> Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    >>> zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    >>> mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    >>> hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    >>> elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
    >>>
    >>
    >> Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4
    >
    > Ale ja piszę porównanie dla 2.0. Ten z nowszego modelu jest 2.4 ale ma tyle
    > samo mocy co poprzedni 2.0 -- z tym że ma mniejszą emisję i jest jeszcze
    > bardziej oszczędny w trybie HEV, bo lata w cyklu Atkinsona który idealnie
    > nadaje się do pracy jako prądnica.
    >

    Wyżej pisałeś, że do spalinowego nie wsiadasz.

    Ale powtórzę, Focus 1.0 jest o 0,5l więcej za MHEV.
    Widać Mitsubishi potrafi lepiej zarządzać elektrykiem niż Ford :)

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1