  • 1. Data: 2009-03-12 01:49:45
    Temat: Komin / wyczystka
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Jaką macie głębokość w kominie od poziomu otworu wyczystki do dna komina ?
    Ile przez rok może się zgromadzić sadzy ?
    Nie chciałbym by po otwarciu drzwiczek sypnęło sadzą na podłogi,
    Mam dwa kominy, jeden od kominka drugi od pieca na paliwo stałe.
    Zakładam że kominiarz będzie raz w roku czyścił kominy.
    Częstotliwość odpalania kominka, wiadomo w początkowym okresie bardzo często
    :-)

    Odwołuję się do Waszej pamięci bo na co dzień tam się nie grzebie.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-03-12 07:38:07
    Temat: Re: Komin / wyczystka
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > często :-)
    >
    > Odwołuję się do Waszej pamięci bo na co dzień tam się nie grzebie.
    U mnie przez rok się ledwo wiaderko nazbiera. U rodziców podobnie.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-03-12 11:38:07
    Od: mk <d...@t...pl>

    Do kominka, najlepiej dać systemowy, a tam wymiary ustala element.
    Pewnego sezonu nic nie było, innego 20 litrów sadzy, wszystko będzie
    zależało od "paliwa", typu palenia i jego częstotliwości.
    W moim kamionkowym dolnym elemencie, który jest początkiem komina
    znajduje sie wyczystka z odprowadzeniem skroplin oś otrowu-dno to +/- 25cm
    Pdr.M.

  • 4. Data: 2009-03-12 22:31:30
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    WItam
    Mam komin klasyczny, z cegły.
    Czyściłem wczoraj dno komina z zaprawy która chlapneła do środka przewodu i
    zastanawiałem się czy nie za płytko mam zrobione dno domina, ok 10 cm od
    dolnej krawędzi otworu wyczystki.

    Dziekuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2009-03-13 10:26:02
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Jaką macie głębokość w kominie od poziomu otworu wyczystki do dna komina ?
    > Ile przez rok może się zgromadzić sadzy ?

    Podepnę się do tematu. Planuję użycie do kominka komina systemowego ZC
    Bolesławiec, typ "Fire", jest znacznie tańszy od Shiedla a naczytałem się o
    nim sporo dobrych opinii. Przeglądając opis systemu na ich www natknąłem się
    na pozycję; "dodatkowe drzwiczki wyczystki", schematyczny rysunek sugerował
    ich montaż gdzieś wysoko.
    NIe napisali co prawda, po co ta dodatkowa wyczystka miałaby być, ale
    pojawiła mi się nad łepetyną chmurka z wizją ukazującą kominiarza, który nie
    musi wychodzić na dach, tylko z poziomu poddasza (już tego nieużytkowego!)
    sobie podejdzie do komina i przez taką wyczystkę go wyczyści. Oczywiście,
    zostaną wtedy te ostatnie dwa metry komina, których nie wyczyści się
    normalną kominiarską kulą, trzeba będzie kombinować, ale tak czy tak rzecz
    mi się wydaje warta rozważenia.
    Co o tym sądzicie?

    J.

  • 6. Data: 2009-03-13 10:36:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wyczyści się normalną kominiarską kulą, trzeba będzie kombinować, ale
    > tak czy tak rzecz mi się wydaje warta rozważenia.
    U mnie tak jest. Nie mam ławy kominowej tylko wyczystke na poddaszu.
    Kominiarz korzystajac z tej wyczystki czyści komin. Przy odbiorze nie robił
    problemów wiec chyba wszystko jest ok. Komin mam murowany z cegieł.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-03-13 11:02:49
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > U mnie tak jest. Nie mam ławy kominowej tylko wyczystke na poddaszu.
    > Kominiarz korzystajac z tej wyczystki czyści komin. Przy odbiorze nie
    > robił problemów wiec chyba wszystko jest ok. Komin mam murowany z cegieł.

    O, super. Powiedz mi jeszcze, jak możesz, jak jest czyszczony ten końcowy
    odcinek komina i czy czyszczenie komina z poziomu poddasza nie wiąże się z
    tumanami sadzy unoszącymi się w powietrzu i narozsypywanymi naokoło.

    J.

  • 8. Data: 2009-03-13 11:37:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > odcinek komina i czy czyszczenie komina z poziomu poddasza nie wiąże się z
    > tumanami sadzy unoszącymi się w powietrzu i narozsypywanymi naokoło.
    Dół komina czyścimy(raz do roku planuje wizyte kominiarza a co pół roku ja
    sam) normalną szczotka komniarską z obciążeniem. Górny odcinek szczotka
    umocowana na stalowym drucie. Na zewwnatrz prawie nic sie nie kurzy. Raz w
    roku wybrać sadze z wyczystki na dole i tyle. U siebie mieszkam dopiero
    kilka miesięcy i raz czyścił kominiarz a raz ja ale u rodziców czyścimy tak
    od kliku lat i jest dobrze. Na pocztaku jak ojciec przez prawie rok nie
    czyścił to się sadze zapaliły w kominie. Ale wypaliły się i nic na szcze
    ście się nai stało

    Krzysiek