    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lakier "Przemysłowy"?
    Date: Thu, 23 Dec 2010 02:20:34 -0800 (PST)

    On 22 Gru, 22:26, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    > Mam okna, drewniane, drewno jest barwione na jaki tam kolor.
    >
    > I chc mie parapety oraz kilka innych element w wyko czenia, r wnie
    > drewniane, a si prosi, eby by y w takim samym kolorze. Niestety, p ki co
    > dobranie do tego lakierobejcy z dost pnych w handlu okaza o si zadaniem
    > i cie syzyfowym, w zwi zku z czym wpadli my na genialny, jak si nam
    > wydawa o pomys , za atwienia oryginalnego lakieru, kt rym by y lakierowane
    > te okna, od ich producenta.

    I to moze sie okazac problemem.
    Bo aktualne okna wystawione na swiatlo sloneczne mogly wyblaknac. I
    kolor moze nie spasowac.
    Jesli okres nie jest zbyt dlugi to na innych elementach nie bedzie
    widac roznic w odcieniu bo nie beda ogladane w tej samej plaszczyznie
    wiec oko sie da oszukac.

    > Firma od kt rej okna kupilismy lakier nam sprowadzi, nie ma problemu, ale
    > bardzo mnie od pomys u odwodzili, twierdz c, e to nie s normalne lakiery,
    > tylko "przemys owe", specjalnie robione do nak adania natryskowo w komorach
    > bezpy owych i e one si nie nadaj do nak adania wa kiem czy p dzlem. Facet
    > przyciskany pytaniem, na czym tak w asciwie polega r nica twierdzi
    > uparcie, e na tym, e jest to lakier przemys owy i nie potrafi tego nijak
    > dok adniej uzasadni .

    Odwodzili bo "problemow" jest pare:
    -Lakiery przemyslowe sa bardziej niebezpieczne dla zdrowia. Stosujac
    je nalezy dbac o ochrone drog oddechowych, oczu, skory.
    -Lakiery przemyslowe moga znacznie szybciej "schnąć". Moze sie okazac
    ze malowanie pedzlem sie nie powiedzie bo miejsce pomalowane przed
    chwila na tyle mocno zwiaze ze malujac drugi pasek oba paski sie nie
    zwiaza razem i bedzie widac ich roznice albo wrecz sie powierzchnia
    zmarszczy.
    -Lakiery przemyslowe sa bardziej niebezpieczne i moze sie okazac ze
    nie bedziesz mial ich gdzie oddac po skonczonej pracy (czytaj, bedzie
    to trudniejsze niz pozostawienie do wyschniecia w puszcze i wyrzucenie
    do smieci) zeby nie narobic gdzies syfu.

    > Czy kto co wie, mo e powiedzie wi cej? Chodzi o g sto ? I czy faktycznie
    > takiego lakieru nie na o wa kiem w domu? Dlaczego? A je li zorganizuj
    > pistolet?

    Jak bedziesz mial pistolet to zadbaj o ochrone zdrowia.

    > Z konkret w: lakier ma kolor "sipo mat", a okna s produkcji Gebauera. O ile
    > pami tam z ich opisu, nie jest to aden superduper lakier dwusk adnikowy,
    > okre lano go jako "ekologiczny", wi c pewnie raczej jaki akryl.

    Przeczytaj materialy dostarczone przez producenta. Tam bedziesz
    widzial co ci moze sprawic problem (wilgotnosc, temperatura, metoda
    nakladania itp.)