    From: Krzysztof Thomas <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lakier "Przemysłowy"?
    Date: Thu, 23 Dec 2010 07:26:23 -0800 (PST)

    On 22 Gru, 22:26, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Firma od kt rej okna kupilismy lakier nam sprowadzi, nie ma problemu, ale
    > bardzo mnie od pomys u odwodzili, twierdz c, e to nie s normalne lakiery,
    > tylko "przemys owe", specjalnie robione do nak adania natryskowo w komorach
    > bezpy owych i e one si nie nadaj do nak adania wa kiem czy p dzlem. Facet
    > przyciskany pytaniem, na czym tak w asciwie polega r nica twierdzi
    > uparcie, e na tym, e jest to lakier przemys owy i nie potrafi tego nijak
    > dok adniej uzasadni .
    >
    > Czy kto co wie, mo e powiedzie wi cej? Chodzi o g sto ? I czy faktycznie
> [...]

    mozna to robic, wielokrotnie robilem takie rzeczy. Do konca nigdy nie
    dopasujesz idealnie odcieni ale chyba nie o to w drewnie chodzi. Kup
    oryginalny lakier taki jak masz na oknach i maluj. Pamietej ze musisz
    kupic wszystkie skladniki czyli nie tylko lakier nawierzchniowy ale i
    grunt/ podkład - one do spolki tworza kolor. Dobrze miec rowniez
    oryginalny impregnat, pomimo ze bezbarwny to po pierwsze tez ma troche
    wplywu na kolor koncowy, po drugie po pierwszym malowaniu nalezy
    drewno przeszlifowac (unosza sie wlokna przez wchlaniana wilgoc) a
    jak przeszlifujesz po bejcowaniu to na uniesionych wloknach zetrzesz
    kolor i po lakierowniau bedzie niefajnie. Lakierowac lepiej wałkiem bo
    nie zostawi smug po pędzlu bo te tzw lakiery przemyslowe, czyli wg
    receptur wlasnych producenta okien, sa na ogól dość gęste. Jeśli
    malujesz pedzlem to przesuwać trzeba go dokladnie wzdluż sloi czyli
    jak w desce bedzie sloj falowal to tak samo przesuwasz pedzel. Jesli
    bedziesz malowal pistoletem to przy jako takiej wprawie spokojnie
    wyjdzie calkiem przyzwoicie .
    Wiele elmentów dorabiałem pod drewniane okna czy drzwi i na prawde da
    sie to zrobic dobrze.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl