    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lakier "Przemysłowy"?
    Date: Mon, 27 Dec 2010 19:12:34 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Thomas" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f75ddd58-ad3d-489b-88ce-

    > gratuluję szczerze, choć nie wydaje mi się, po tym co czytam, byś dużo
    > wiedział nt. technologii produkcji okien drewnianych

    > Twoje wywody nt lakieru który jest
    > impregnatem i zmywania pyłu lakierem są dla mnie bardzo dziwne, wręcz
    > niedorzeczne, ale chętnie się czegoś nowego na ten temat dowiem bo
    > nikt nie jest nieomylny.

    Nie znam się na technologii malowania i nigdy się nie zagłębiałem w to co to
    za lakiery były używane i jak się je stosuje.
    Opisuję tylko to czego byłem świadkiem jako projektując i uruchamiając
    automatykę takich lakiernii.
    Dostawałem tylko wytyczne dotyczące temperatury, wilgotności, przepływów,
    czasów i do tego robiłem automatykę.

    Jednak uwierz mi, że w tych lakierniach proces wyglądał dokładnie tak jak to
    wcześniej opisałem i była to technologia niemiecka.
    Czyli: malowanie lakierem podkładowym w kabinie natryskowej bez
    wczęsniejszego impregnowania + lakier finałowy nakładany ręcznie albo tylko
    malowanie w kabinie natryskowej poprzez jednokrotny natrysk. Lakier w
    kabinie spływał do rynien skąd był ponownie zasysany, filtrowany i ponownie
    kierowany do dysz natryskowych.
    Po tym jednokrotnym natrysku powierzchnia drewna miała uwidocznioną
    strukturę słoi, nie była śliska tak jak po typowych lakierach
    nawierzchniowych, ale też nie piła już wody tak jak po samych impregnatach
    do drewna czy bejcy, z którymi miałem do czynienia. Czy to był jakiś rodzaj
    impregnatu czy tez rodzaj jakiegoś lakieru nie wiem, bo się nie znam na
    lakierach. Po pomalowaniu przypominało to raczej obecnie stosowane
    lakierobejce.