    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Date: Fri, 12 Feb 2021 15:44:48 +0100
    <rvom2o$bqb$1@dont-email.me> <rvqnf0$2li$1@dont-email.me>
    <rvqpjo$aqq$1@dont-email.me> <rvqsa5$t2e$1@dont-email.me>
    <602137fb$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <rvred5$dkc$1@dont-email.me>
    <602146fc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rvrih3$p1s$1@dont-email.me>
    <6021581a$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <6021882a$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <rvs1js$kn1$1@dont-email.me>
    <60219d44$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rvs6rb$v3b$1@dont-email.me>
    <6025b2c6$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <s04d6t$3qs$1@dont-email.me>
    <6025c2a6$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <s05son$cjq$2@dont-email.me>
    <60267d3d$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <s05vgb$2j9$1@dont-email.me>
    <6026898a$0$543$65785112@news.neostrada.pl>

    On 12/02/2021 14:58, yabba wrote:
    > Szkoda, że nie możesz podać przykładowego modelu. Bardzo chętnie bym
    > zobaczył takie cudo. Czy były to rejestratory IP czy hybrydowe IP +
    > analog HD? Na ile kamer?

    Tylko IP. W zależności od wersji oprogramowania obsługuje 4,5,8 i 9
    kamer. Zazwyczaj istnieje zależnośc pomiędzy
    rozdzielczością/prędkością/ilością stumieni == const co wynika pewnie z
    ograniczeń hardware. Ten SoC jest produkowany w kilku odmianach, są
    większe i mniejsze.

    > Z PDF-a wynika, że jednocześnie może tylko:
    > - albo dekodować 5 strumieni 1080
    > - albo dekodować 1 strumień 1080 i kodować 4 strumienie 1080
    > W rejestratorze IP dla 4 kamer trzeba by zastosować 2 takie układy, żeby
    > jednocześnie móc obrabiać sygnał z 4 kamer IP 1080.

    4x1080p@30 fps H.264 encoding + duperele

    8x720p@30 fps H.264 encoding + duperele

    Przy jakiś modyfikacjach firmware z tych 8 robi się 9 i tak jest
    reklamowany.

    > W tym Twoim rejestratorze były wbudowane opcje detekcji ruchu w
    > otrzymanym strumieniu oraz oddzielne ustawienia rekompresji strumieni z
    > kamer do zapisu?

    Nie wiem, bo wyleciał zanim zdążyłem ogarnąć takie detale. Po
    stwierdzeniu że obraz zapisany na dysku jest gorszej jakosci niż
    oryginalny strumień, darowałem sobie dalsze eksprymenty, tym bardziej że
    wszystkie te rejstratory mają wyjątkowo toporny UI do kórego nie da się
    podpiąc nawet klawiatury (choć może są jakieś modele z tym
    super-ficzerem). Nie wiem jak ktokolwiek może być zadowolony z tego
    absurdalnego interface.

    Natomiast nie przeczytałeś datasheeta, znowu:

    Integrated IVE, supporting various intelligent analysis applications
    such as motion detection, perimeter defense, and video diagnosis

    Tak, to się dzieje sprzętowo. Ogólnie wszystko się tam dzieje sprzętowo,
    chińczycy naprawdę ogarneli już produkcje dedykowanych ASICów do
    kompresji wielu strumieni w H.264 z 3W.

    > We wszystkich obecnych popularnych systemach CCTV IP całą kompresję i
    > detekcję ruchu wykonuje kamera.

    Tak, może to robić również kamera, zwyczajowo jest jednak w tym bardzo
    kiepska z uwagi na brak AI.

    > Wszystkich ustawień dokonuje się w kamerze.
    > Są rozwiązania, że analizę obrazu wykonuje serwer, a nie kamera, ale to
    > dwa razy wyższa półka cenowa.

    Albo dwa razy niższa: ZoneMinder + moduły do AI. W domu nie potrzebne,
    ale warto wiedzieć że świat nie stoi w miejscu.