    From: yabba <...@...pl>
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <rvom2o$bqb$1@dont-email.me> <rvqnf0$2li$1@dont-email.me>
    <rvqpjo$aqq$1@dont-email.me> <rvqsa5$t2e$1@dont-email.me>
    <602137fb$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <rvred5$dkc$1@dont-email.me>
    <602146fc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rvrih3$p1s$1@dont-email.me>
    <6021581a$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <6021882a$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <rvs1js$kn1$1@dont-email.me>
    <60219d44$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rvs6rb$v3b$1@dont-email.me>
    <6025b2c6$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <s04d6t$3qs$1@dont-email.me>
    <6025c2a6$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <s05son$cjq$2@dont-email.me>
    <60267d3d$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <s05vgb$2j9$1@dont-email.me>
    <6026898a$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <s06490$79q$1@dont-email.me>
    Date: Fri, 12 Feb 2021 22:50:45 +0100

    W dniu 12.02.2021 o 15:44, heby pisze:

    > Tylko IP. W zależności od wersji oprogramowania obsługuje 4,5,8 i 9
    > kamer. Zazwyczaj istnieje zależnośc pomiędzy
    > rozdzielczością/prędkością/ilością stumieni == const co wynika pewnie z
    > ograniczeń hardware. Ten SoC jest produkowany w kilku odmianach, są
    > większe i mniejsze.

    > 4x1080p@30 fps H.264 encoding + duperele
    >
    > 8x720p@30 fps H.264 encoding + duperele
    >
    > Przy jakiś modyfikacjach firmware z tych 8 robi się 9 i tak jest
    > reklamowany.

    Ale to jest tylko encoding. Jeśli byłoby tak jak piszesz, że konwertuje
    strumienie, to musiałby w tym samym czasie chwile rozbić decoding
    oryginalnego strumienia.

    > Nie wiem, bo wyleciał zanim zdążyłem ogarnąć takie detale. Po
    > stwierdzeniu że obraz zapisany na dysku jest gorszej jakosci niż
    > oryginalny strumień, darowałem sobie dalsze eksprymenty, tym bardziej że
    > wszystkie te rejstratory mają wyjątkowo toporny UI do kórego nie da się
    > podpiąc nawet klawiatury (choć może są jakieś modele z tym
    > super-ficzerem). Nie wiem jak ktokolwiek może być zadowolony z tego
    > absurdalnego interface.

    Podejrzewam, że jako zapis na dysk wybrałeś drugi strumień z kamery,
    który miał ustawione gorsze parametry obrazu. Dlatego stwierdziłeś, że
    na dysku jest gorzej niż bezpośrednio z kamery.

    > Natomiast nie przeczytałeś datasheeta, znowu:
    >
    > Integrated IVE, supporting various intelligent analysis applications
    > such as motion detection, perimeter defense, and video diagnosis
    >
    > Tak, to się dzieje sprzętowo. Ogólnie wszystko się tam dzieje sprzętowo,
    > chińczycy naprawdę ogarneli już produkcje dedykowanych ASICów do
    > kompresji wielu strumieni w H.264 z 3W.

    Nie zrozumiałeś sensu tego PDF-a. Analizę obrazu wykonują rejestratory
    kamer analogowych i analogowych HD. Tanie i popularne rejestratory kamer
    IP nie robią tego.

    > Tak, może to robić również kamera, zwyczajowo jest jednak w tym bardzo
    > kiepska z uwagi na brak AI.

    Zwyczajowo robią to kamery. Te głupsze tylko wykrywają ruch. Te
    mądrzejsze wykrywają twarz, liczą osoby, śledzą pojazdy itp.

    > Albo dwa razy niższa: ZoneMinder + moduły do AI. W domu nie potrzebne,
    > ale warto wiedzieć że świat nie stoi w miejscu.

    Bardzo fajna sprawa. Inne darmowe rozwiązane są mniej zaawansowane.

    Powtórzę jeszcze raz. Nie spotkałem rejestratora z gatunku popularnych,
    który zmieniałby strumień z kamery przed nagraniem na dysk. Dlatego
    chętnie dowiedziałbym się jaki to model.

    yabba