    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Date: Sat, 13 Feb 2021 00:28:00 +0100
    <rvom2o$bqb$1@dont-email.me> <rvqnf0$2li$1@dont-email.me>
    <rvqpjo$aqq$1@dont-email.me> <rvqsa5$t2e$1@dont-email.me>
    <602137fb$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <rvred5$dkc$1@dont-email.me>
    <602146fc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rvrih3$p1s$1@dont-email.me>
    <6021581a$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <6021882a$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <rvs1js$kn1$1@dont-email.me>
    <60219d44$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rvs6rb$v3b$1@dont-email.me>
    <6025b2c6$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <s04d6t$3qs$1@dont-email.me>
    <6025c2a6$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <s05son$cjq$2@dont-email.me>
    <60267d3d$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <s05vgb$2j9$1@dont-email.me>
    <6026898a$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <s06490$79q$1@dont-email.me>
    <6026f836$0$544$65785112@news.neostrada.pl>

    On 12/02/2021 22:50, yabba wrote:
    > Ale to jest tylko encoding.

    Tylko? No ładnie.

    > Jeśli byłoby tak jak piszesz, że konwertuje
    > strumienie, to musiałby w tym samym czasie chwile rozbić decoding
    > oryginalnego strumienia.

    I są takie kombinacje dopuszczalne, piszą o tym w datasheecie:

    8x720p@30 fps H.264 encoding
    +8xCIF@30 fps H.264 encoding
    +4x720p@30 fps H.264 decoding
    +8x720p@2 fps JPEG encoding

    16x960H@30 fps H.264 encoding
    +16xCIF@30 fps H.264 encoding
    +4x960H@30 fps H.264 decoding
    +16x960H@2 fps JPEG encoding

    > Podejrzewam, że jako zapis na dysk wybrałeś drugi strumień z kamery,
    > który miał ustawione gorsze parametry obrazu. Dlatego stwierdziłeś, że
    > na dysku jest gorzej niż bezpośrednio z kamery.

    Nie. Wiem co robie. Nie, to nie był drugi strumień z kamery. Tym
    bardziej że jedna z moich kamer ma drugi strumień w ogóle wyłączony a w
    pozostałych drugi jest jakości 7 kopi VHS, co widać od razu.

    > Nie zrozumiałeś sensu tego PDF-a. Analizę obrazu wykonują rejestratory
    > kamer analogowych i analogowych HD. Tanie i popularne rejestratory kamer
    > IP nie robią tego.

    Nie muszą. Pytanie było po co konwertować strumienie. No wiec po to a by
    zapisać inne parametry niż to co przychodzi z kamery. Aby dysk
    oszczędzić. Odszumić. Wyostrzyć. Wyciąć. Overlay założyć. Itd itp.
    Suweren nie będzie tego robił przy konsoli. On chce mieć od razu ładne.
    To scalak dla mas i pomyśleli o tym.

    Czy te wszystkie operacje robi Hixxxx na chińskim sofcie któego pełno na
    allegro? Nie wiem, ale może to robić, bo hardware pozwala. Masz więc
    argument, po co komu przekompresować strumień przed zapisem. Najwiczniej
    komuć potrzebne, skoro hardware ma taki ficzer jak analiza obrazu +
    enkodery + dekodery działajace równolegle. Nie wykluczam że poważniejsze
    firmy mają własne oprogramowanie które takie bajery posiada. Ja nie
    spotkałem, mimo że kilka takich urządze przeszo mi przez ręce -
    wszystkie wyglądają identycznie hardwareowo i mają soft różniący się
    logo na starcie.

    Miło że przynajmniej częśc osób krzyczących "niemożliwe żeby sie dało!"
    mogła polizać najnowszej technologi prosto ze wschodu. Mimo że
    dziadowska, to jednak zaskakująca, prawda?

    > Zwyczajowo robią to kamery. Te głupsze tylko wykrywają ruch. Te
    > mądrzejsze wykrywają twarz, liczą osoby, śledzą pojazdy itp.

    Istnieje znikome prawdopodobieństwo że jest do nich podpięty Hixxxx za
    200zł z allegro.

    Jest też znikome prawdopodobieństwo, że w ogóle w wątku o takich mowa.

    Tanie nagrywarki do analizowania ruchu się nie nadają. Zostawmy temat
    detekcji ruchu, śledzenia, rozpoznawania. To wszystko obecnie jest
    robotą dla AI a nie malutkich procesorków w kamerach które nie mają mocy
    obliczeniowej nigdzie poza enkoderem. AI ciągle jest trudniejsze niż
    kompresor H.264. Tanie nie będzie, w najbliższym czasie.

    > Powtórzę jeszcze raz. Nie spotkałem rejestratora z gatunku popularnych,
    > który zmieniałby strumień z kamery przed nagraniem na dysk. Dlatego
    > chętnie dowiedziałbym się jaki to model.

    Hixxxx. Wybacz, najzwyczajniej opchnąłem go szybko dalej i poza tym że
    był w białym kolorze, wiecej nie pamiętam. Podpiąłem do niego RS/UART w
    nadziei że jest jakieś alternatywne oprogramowanie. Jest, ale nie ma
    akceleracji sprzętowej enkoderów/dekoderów i może działać tylko jako
    głupia nagrywarka właśnie, nawet bez podglądu na monitorze. Firmware
    gdzieś zdumpowałem z Flasha, może znajdę.