    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Date: Thu, 18 Feb 2021 19:17:10 +0100
    <602137fb$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <rvred5$dkc$1@dont-email.me>
    <602146fc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rvrih3$p1s$1@dont-email.me>
    <6021581a$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <6021882a$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <rvs1js$kn1$1@dont-email.me>
    <60219d44$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rvs6rb$v3b$1@dont-email.me>
    <6025b2c6$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <s04d6t$3qs$1@dont-email.me>
    <6025c2a6$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <s05son$cjq$2@dont-email.me>
    <60267d3d$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <s05vgb$2j9$1@dont-email.me>
    <6026898a$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <s06490$79q$1@dont-email.me>
    <6026f836$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s072u2$lff$1@dont-email.me>
    <60285b17$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <s09ob9$jia$1@dont-email.me>
    <60291c42$0$24051$65785112@news.neostrada.pl> <s0bcvk$ju$1@dont-email.me>
    <60296f3c$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <s0bvik$m49$1@dont-email.me>

    W dniu 14.02.2021 o 21:01, heby pisze:
    > On 14/02/2021 19:43, yabba wrote:
    >> To w czym był gorszy nagrany strumień?
    >
    > Miał mniej detali.
    boję się odezwać, ale... uparty jestem
    w moich najtańszych kamerach i najtańszym rejestratorrze na 16 kamer,
    mogę ingerowąć w jakość obrazu w kamerze i w rejestratorze. zgaduję że
    kolega obok rejestratora sygnał zapisywał innym programem na PC
    (zoneminder?)

    > Tak. Ta sama klatka, jak pamiętam przemykającego samochodu. Na jednym
    > czytałem tablicę, na drugim już nie (musiałbym zgadywać numer).
    nie mam uwag, mogło tak być. tyko czy to jest jakiś problem? Bo zdaje
    się robimy porównanie kodeków, a nie skuteczności monitoringu. nie wiem
    jak to mam jeszcze delikatniej napisać. jak ktoś musi z tej a nie innej
    lokalizacji, zobaczyć numer rejestracyjny, to może
    Zastosować kamerę o większej rozdzielczości +50zł
    zastosować kamerę o mniejszym kącie +20zł
    Zastosować kolejną kamerę +100zł.
    Nie używać rejestratora który ma jakikolwiek wpływ na nagranie, użyć
    NAS-a lub kamrey z kartą sd

    > To obecnie Overmax CamSpot 4.5. Mają jakąś detekcję, zbudza się z powodu
    > np. zmiany oświetlenia, a nie ruchu.
    tak działają. porównują klatki co sekundę, albo wydzielone obszary. nie
    rozumieją czy to jest plama światła czy to ciało kota

    > ZoneMinder ma znacznie więcej do
    > zaoferowania,
    ale nie powiesz co?
    > choć jest równiez niesłychanie upierdliwy. najwazniejsze
    i znowu porównujemy jak kamery vs zoneminder wychwytują ruch, czy
    przyjmujemy że każdy ogarnięty człowiek poradzi sobie z czujką pir
    podłączoną do kamery/rejestratora?

    > że ZoneMinder jest w stanie notyfikować inny software (np.
    > HomeAssistant) i odwrotnie. Nie widzę zastosowania w moim przypadku
    > detekcji ruchu. Natomiast mam czujniki ruchu, zwykłe IR spięte z tym
    > biznesem.
    czyli jednak. Zone minder ma jeszcze parę innych wad. Wymaga PC. wymaga
    wiedzy daleko większej niż "search" "autobind" i ptaszki w okienkach aby
    kamery nagrywały. JEst bardzo wybredny jeśli chodzi o kamery. wymaga
    nielichego procesora, jeśli ma zapisywać obraz z wielu kamer. a to
    wymaga prądu. Pc jest dość wrażliwy i trudno go ukryć.

    W wielu biznesach, płaci się nie za produkt, tylko za "know how". Ja nie
    mając nawet aktualnej wiedzy na temat produktów, próbuje się dzielić
    moim "know how". Podpowiadam: ukryj kamery. no niestety camspot4,5 jest
    trudny do ukrycia. Podopowiadam: ukryj rejestrator. PC jest trudno
    ukryć. a nie każdy chce robić betonowy sakrkfag z klapą w podłodze jak
    lord bluzg. gdybym ja miał sie włamać do takich pomieszczeń jak Wasze,
    to pierwsze co robię - zakładam kominiarkę. włamuję sie na "beszczela",
    robię zwarcie - wywalam korki. po kablach z kamer namierzam rejestrator
    i jego wynoszę. Jeśli to się da wykonać - cały monitoring jest o kand
    dupy rozbić. A ja mam schowany rejestrator gdzie indziej, z
    akumulatorem, ktory zasila wszystkie kamery przez bezpieczniki. możesz
    niszczyć każdą po kolei, inne będą nagrywać. nawet jak zgadniesz gdzie
    jest rejestraor, zanim poprzecinasz kłódki, rozwalisz drzwi, zamki -
    minie godzina albo dłużej. PAnowie!!!! bez spełnienia tych warunków,
    monitoring nie spełnia funkcji antywłamaniowej.

    > Nie kłućmy się wobec tego. Dowiedziałeś się czegoś i cieszmy się z tego.
    > A ja dowiedziałem się, że jesli mam o czymś pisać w necie to muszę mieć
    > profesjonalne badania w certyfikowanym ośrodku pod okiem notariusza i
    > duszpasterza, bo inaczej nie można słowa napisać.
    no właśnie nie. ja nie mam takich "badań" i niektórzy jadą po mnie jak
    "woźnica po koniu", a cel wątku, wymianę "przydatnych" informacji mają w
    dupach.

    ToMasz