  • 1. Data: 2014-04-27 16:02:38
    Temat: Montaż grzałki w istniejącym grzejniku drabinowym w łazience.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mieszkam w bloku kończy się sezon grzewczy i koniec suszenia na grzejniku.
    Wymyśliłem sobie że wsadzę od góry taką grzałkę aby można było szybko wysuszyć
    rzeczy.
    I zastanawiam się czy jest w tym jakiś haczyk?
    Myślę i myśl
    I wychodzi na to że tak naprawdę to będę grzał całe mieszkanie.
    I co teraz ?
    Podpiąć zaworu odcinające na obu końcach grzejnika?
    Kupić niezależny grzejnik?

  • 2. Data: 2014-04-27 16:19:26
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-04-27 16:02, Bolko pisze:
> [...]
    > I co teraz ?
    > Podpiąć zaworu odcinające na obu końcach grzejnika?

    1. grzałkę wsadź od dołu.
    2. podczas grzania zamknij najwyżej 1 zawór.Albo najlepiej
    żaden.(bezpieczeństwo)
    3. mam grzałkę i w zasadzie jej nie używam- w sezonie grzewczym nie
    trzeba, a po sezonie i tak wszystko schnie na balkonie, czy w ogródku

  • 3. Data: 2014-04-27 16:23:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    > Myślę i myśl
    > I wychodzi na to że tak naprawdę to będę grzał całe mieszkanie.
    Grzałka musi być na dole.

    > Podpiąć zaworu odcinające na obu końcach grzejnika?
    > Kupić niezależny grzejnik?

    A jaki masz i jak jest podłączony?
    Czy instalacja jest zrobiona tak, ze umożliwia pracę grawitacyjną?

  • 4. Data: 2014-04-27 16:51:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > A jaki masz i jak jest podłączony?
    Mam zwykły drabinkowy grzejnik podłączany od dołu z zaworem po prawej stronie

    > Czy instalacja jest zrobiona tak, ze umo�liwia prac� grawitacyjn�?
    Mieszkam na drugim piętrze więc raczej musi być jakaś pompa wymuszająca obieg.

  • 5. Data: 2014-04-27 17:52:32
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-27 16:51, Bolko pisze:
    > Mam zwykły drabinkowy grzejnik podłączany od dołu z zaworem po prawej stronie

    Jeżeli masz podłączenia od dołu, a instalacja była rozprowadzona po
    podłodze to nie musisz odcinać obiegu. Wystarczy, że będzie wyłączona
    pompa obiegowa CO.
    Ciepła woda nie popłynie od takiego grzejnika do innych grzejników.
    Grzałkę należy podłączyć od dołu. Sposób podłączenia grzałki zależy od
    rodzaju grzejnika.
    Jeżeli grzejnik masz podłączony króćcami dolnymi to trzeba będzie
    zastosować odpowiedni trójnik w miejscu, w którym będzie grzałka, a przy
    drugim króćcu czasami trzeba zastosować przedłużkę dopasowującą do
    długości trójnika.
    http://www.ferro.pl/produkt--4060-TKUS0.html
    http://www.ferro.pl/produkt--4059-TKUS1.html
    W sprzedaży bywają gotowe komplety przyłączeniowe do grzałki.

    > Mieszkam na drugim piętrze więc raczej musi być jakaś pompa wymuszająca obieg.

    Nie chodziło mi o kwestię obiegu, lecz o sposób prowadzenia rur i
    podłączenia do grzejników.

  • 6. Data: 2014-04-27 18:57:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.04.2014 16:02, Bolko pisze:
> [...]
    rzeczy.
    > I zastanawiam się czy jest w tym jakiś haczyk?

    Kilka.

    Przede wszystkim jak wstawisz grzałkę na górze, to żeby porządnie
    rozprowadzić ciepło po grzejniku musiałbyś dodać jeszcze pompę obiegową.

    Najważniejsze pytanie - czy skórka warta wyprawki? Więcej wydasz i
    więcej pracy pochłonie taka przeróbka niż kupienie osobnej elektrycznej
    suszarki. Lub po prostu suszenie na balkonie czy w wietrzonym pokoju.

    Ale jak się upierasz i chcesz to zrobić porządnie to musiałbyś zdjąć
    całą tą drabinkę, wstawić grzałkę od spodu, dodać zaworki odcinające lub
    tylko jeden, jeśli masz już regulacyjny.

    W bloku mogą być też przeszkody formalne w pracach wpływających na
    ogólną instalację. A i wody pewnie conieco zleci (w zależności od piętra).

  • 7. Data: 2014-04-27 18:58:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > I co teraz ?
    > Podpiąć zaworu odcinające na obu końcach grzejnika?

    czy przypadkiem na tym kaloryferku nie masz podzielnika?

    JA Bym Ci proponował użyć suszarki do włosów

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-04-27 19:00:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.04.2014 18:58, ToMasz pisze:

    > czy przypadkiem na tym kaloryferku nie masz podzielnika?

    Ooo, słuszna uwaga ;) Głupio płacić podwójnie ;)

  • 9. Data: 2014-04-27 19:43:35
    Od: Frez <f...@g...com>

    > Mam zwykły drabinkowy grzejnik podłączany od dołu z zaworem po prawej stronie

    > Mieszkam na drugim piętrze więc raczej musi być jakaś pompa wymuszająca obieg.

    Mam podobnie.Z tym,że grzejnik ma zasilanie i powrót na 1 króćcu, a
    grzałkę wsadziłem na drugim.Centralne z pompą-nie grawitacyjne. W
    instrukcji obsługi grzałki stało,że zawory muszą być odkręcone.
    PS podzielników w zasadzie na drabinkach nie montują, czy się mylę?

  • 10. Data: 2014-04-27 20:06:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Wymyśliłem sobie że wsadzę od góry taką grzałkę aby można było
    > szybko wysuszyć rzeczy. I zastanawiam się czy jest w tym jakiś
    > haczyk?

    kup olejak :)

    --
    Piter