    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Najniżej położone grzejniki nie grzeją
    Date: Sun, 25 Oct 2009 20:34:05 +0100

    _chab_ pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam problem z grzaniem grzejników w piwnicy. Patrząc wg poziomu to
    > grzejniki są dokładnie na tej samej wysokości co kocioł, ale rurki do
    > nich idą pod sufitem i dopiero schodzą w dół do każdego grzejnika. Takie
    > "U" odwrócone do góry.
    > Oprócz tego oczywiście na trójnikach wyprowadzone są piony na wyższe
    > kondygnacje. Nawet jak przykręcę wszystkie grzejniki na piętrach to te
    > dolne bardzo słabo się rozgrzewają i to dopiero jak na kotle będzie pow.
    > 80stopni i przy pompce włączonej na max.
> [...]

    Pytanie pomocnicze - czy układ jest drożny? dolne grzejniki które maja
    pracować wyłącznie na wymuszonym obiegu mają tendencje do łapania całego
    syfu z instalacji i przytykania sie - najczęściej przy zaworka
    "powrotnych".

    Sprawdź czy woda rzeczywiście płynie dobrze przez ten grzejnik bo:
    skoro odpowietrzone to woda powinna płynąc równo - nie płynie.
    podnoszenie mocy pompy przynosi niewielki skutek - wiec przepływ jest
    mały. Domyślam się ze masz pompę która przy braku przepływu nadal działa
    bo gdyby nie było przepływu to byś już ją dawno spalił (zakręciłeś
    górne grzejniki dolnymi woda nie płynęła wiec pompa mieliła wokół siebie).

    Profilaktycznie to wyłącz ogrzewanie (niech instalacja ostygnie do ok
    40*C bo nieprzyjemnie jest być ochlapanym woda o temp 80*C), i odkręć
    zaworki i sprawdź czy jest czysto i przepływ.Jak nie to zdjąć grzejniki,
    wypłukać i instalacje wraz z grzejnikami.