  • 1. Data: 2009-06-18 03:54:33
    Temat: Napęd FAAC - fotokomórki
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanie: czy ktoś ma doświadczenie z napędami bram uchylnych FAAC..?
    Dokładnie chodzi mi o możliwość instalowania większej liczby linii
    fotokomórek /dokładnie 3/. Czy da się zrobić na zwykłych safebeam, czy
    trzeba jednak instalować photobeam.

    FUT pl.misc.budowanie

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 2. Data: 2009-06-18 20:11:51
    Temat: Re: Napęd FAAC - fotokomórki
    Od: psb <p...@p...to>

    szadok pisze:
> [...]
    > Dokładnie chodzi mi o możliwość instalowania większej liczby linii
    > fotokomórek /dokładnie 3/. Czy da się zrobić na zwykłych safebeam, czy

    Safebeam bez problemu, musisz tylko styki NC tej trzeciej parki połączyć
    szeregowo ze stykiem NC foto1 lub foto2 - w zależności czy ta trzecia
    fotka ma działać przy zamykaniu, czy przy zamykaniu i otwieraniu.

    psb

  • 3. Data: 2009-06-18 21:50:29
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    szadok wrote:
> [...]
    > linii fotokomórek /dokładnie 3/. Czy da się zrobić na zwykłych
    > safebeam, czy trzeba jednak instalować photobeam.

    "Synchronizacja nadajnika z odbiornikiem nastepuje automatycznie. Z
    uwagi na tą

    cechę fotokomórki SAFEBEAM, można je stosować wyłącznie pojedynczo
    (jedna

    linia) w systemie. Jeżeli ma być wykorzystana druga linia fotokomórek

    zaleca się zastosowanie modelu PHOTOBEAM w drugiej parze."

    czyli jeżeli promień będzie padał na więcaj nż jeden odbiornik to
    kiszka

    ale zawsze możesz użyć czujniki innej firmy

    jeffrey

  • 4. Data: 2009-06-19 19:01:46
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 18.06.2009 psb <p...@p...to> napisał/a:

    > Safebeam bez problemu,

    To super, dzięki za info ;)
    A w takim razie nie wiesz, czemu w instrukcji piszą, że może być tylko
    jedna linia safebeam?

    > musisz tylko styki NC tej trzeciej parki połączyć
    > szeregowo ze stykiem NC foto1 lub foto2 - w zależności czy ta trzecia
    > fotka ma działać przy zamykaniu, czy przy zamykaniu i otwieraniu.

    Pierwsza linia przy zamykaniu, druga przy otwieraniu i zamykaniu a
    trzecia przy otwieraniu. Brama jest blisko muru i nie chciałbym, żeby
    dzieciaka jakiego przygniotło...

    Przy okazji: masz jakieś doświadczenia z montażem napędów na słupkach
    klinkierowych 38cm (półtorej cegły)? Firma która robi mi płot instaluje
    benince ale preferują napędy typu MBE (odpowiednik FAACa 391). Twierdzą,
    że napęd typu FAAC 414 nie sprawdza się na grubych słupkach.
    Natomiast patrząc w karty FAACa wydaje się, że 414 w wersji 400 do
    takich słupków da się zamontować...?

    pzdr, szadok

  • 5. Data: 2009-06-19 19:50:26
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 18.06.2009 Jeffrey <s...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > linia) w systemie. Jeżeli ma być wykorzystana druga linia fotokomórek
    >
    > zaleca się zastosowanie modelu PHOTOBEAM w drugiej parze."

    No właśnie z tej instrukcji wzięły się moje wątpliwości :)

    > czyli jeżeli promień będzie padał na więcaj nż jeden odbiornik to
    > kiszka

    Czyli wystarczy ustawić odpowiednio pary, żeby nadajniki były naprzeciw
    siebie i będzie git :)

    > ale zawsze możesz użyć czujniki innej firmy

    Dobry pomysł :)
    Dzięki

    pzdr, szadok

  • 6. Data: 2009-06-21 17:19:48
    Od: psb <p...@p...to>

    szadok pisze:

    > Czyli wystarczy ustawić odpowiednio pary, żeby nadajniki były naprzeciw
    > siebie i będzie git :)

    Dokładnie tak robiłem i jest ok :)

    psb