  • 1. Data: 2012-08-16 19:55:31
    Temat: Naprawa izolacji tarasu
    Od: Danny <d...@g...com>

    Witam,
    jest taras - spory (60mkw) - zadaszony. Niestety hydroizolacja została
    skopana totalnie - zalewane jest mieszkanie pod spodem.
    Firma która specjalizuje się w osuszaniu itp. proponuje dwa rozwiązania:
    1. wywalenie wszystkiego do stropu i zrobienie całości od nowa -
    rozwiązanie b. kosztowne, długotrwałe i kłopot ze znalezieniem wykonawcy.
    2. zastosowanie systemu płytek podniesionych - stara warstwa, łącznie z
    okładziną ceramiczną zostaje, proponują osuszenie spodnich warstw
    przepuszczaniem suchego powietrza (to jest możliwe przy takiej
    powierzchni), potem położenie hydroizolacji i na to płytek betonowych.
    Jako hydroizolację proponują papę termozgrzewalną, jako materiał który jest
    przetestowany i pewny w aplikacji.

    Wątpliwości budzi właśnie ta papa - czy w dobie nowinek technicznych nie
    jest to rozwiązanie archaiczne? Może są lepsze systemy?

    Daniel
    http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 2. Data: 2012-08-16 20:23:26
    Temat: Re: Naprawa izolacji tarasu
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-16 19:55, Danny pisze:
> [...]
    >
    > Wątpliwości budzi właśnie ta papa - czy w dobie nowinek technicznych nie
    > jest to rozwiązanie archaiczne? Może są lepsze systemy?

    Ja bym był za wersją nr 1. Zrobić wszystko porządnie i mieć św spokój.
    Czy to będzie droższe? Wbrew pozorom nie, bo przecież te same czynności
    trzeba zrobić w wersji 2, plus jeszcze podgrzewanie i osuszanie. W
    wersji 1 dochodzi demolka starego pokrycia, ale to chyba nic trudnego.
    trudności z ekipą - trzeba się rozejrzeć, jak firma chce zrobić wariant
    2, to dlaczego nie chce się podjąć wariantu 1?

    Poczytaj jak powinno to wyglądać i tego wymagaj od wykonawcy, zresztą to
    wszystko jest proste i możesz sam zrobić

    http://www.hydrostop.pl/?loc=pl,75
    http://www.technologie-budowlane.com/Izolacja_taraso
    w_i_balkonow_w_systemie_MAPEI-1-165-_10-.html

    Ja wzorowałem się na sposobie hydrostopu, ale materiały dałem inne, tańsze.

    Adam

  • 3. Data: 2012-08-17 15:26:07
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 20:23:26 +0200, adamw777 napisał(a):

    > Ja bym był za wersją nr 1. Zrobić wszystko porządnie i mieć św spokój.
    > Czy to będzie droższe? Wbrew pozorom nie, bo przecież te same czynności
    > trzeba zrobić w wersji 2, plus jeszcze podgrzewanie i osuszanie

    wg wstępnej wyceny opcja 1 jest dwukrotnie droższa - więc stąd pytania i
    wątpliwości...

  • 4. Data: 2012-08-17 20:14:11
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > wg wstępnej wyceny opcja 1 jest dwukrotnie droższa - więc stąd pytania i
    > wątpliwości...

    W ogóle uszczelnienie tarasu podobno jest bardzo trudne. Szkoda, że nikt
    więcej nie napisał, też chętnie poznałbym doświadczenia innych