    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] problemy z brakiem zasilania
    Date: Sun, 17 Nov 2013 21:13:08 +0100

    W dniu 17.11.2013 o 15:35 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > OK, ale *co* na nim robisz. Jesli składasz teksty to bardzo możliwe że
    > możesz zrobić underclocking i zaoszczęscić 1/3 mocy. Albo taniej wyjdzie
    > wydać 200zł na płytę z Atomem i zaoszczędzić 80% mocy i zrewidować
    > narzedzia do pracy. Niestety tu jest kluczowa odpowiedź czy warto się
    > ładowac w dziadowski generator, czy zmienić pożeracza prądu.
    Atom się do niczego nie nadaje, wyda więcej a pożytek żaden,
    poza tym w domu jest jeszcze lodówka z zamrażalnikiem i te 8 godzin
    wystarcza do prawie rozmrożenia zawartości.

    Do autora, ja mam podobnie też mam częste wyłączenia, u mnie instalacja
    wygląda tak że mam wydzielony obwód z potrzymania UPS-a.
    UPS to jakiś stary APC 2200W racowy za 200zł kupiony na a..o, do tego
    cztery aku żelowe 38Ah. Dopiero taki zestaw pozwala mi wytrzymać cały
    dzień bez prądu a chodzą na tym zegar, rozdzielacze, switche, komp,
    światło, lodówka. Dzisiaj taki zestaw będzie trochę drożej kosztował
    niż generator ale zaletą jest bezobsługowość, nawet nie wiem kiedy mi
    prąd wyłączą. Generator też się oczywiście nada, ja bym celował w jakiś
    min 800VA bo moc czynną one mają mniejszą niż całkowitą jaka podawana
    jest na tabliczce.

    --

    Pozdr
    Janusz