  • 1. Data: 2013-11-17 10:25:29
    Temat: problemy z brakiem zasilania
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    odkąd przeprowadziłem się za miasto dowiedziałem się, że istnieje coś
    takiego jak "planowe wyłączenia prądu" i niestety dotyka mnie to mniej
    więcej raz na 2 m-ce i trwa od 8-16.

    Z racji tego, że pracuję w domu potrzebowałbym coś do zasilenia
    komputera (zasilacz 500W), 2 monitorów 19', routera i modemu podczas
    tych braków zasilania.

    Znalazłem oczywiście jakieś najtańsze generatory na allegro w cenie ok
    300zł, ale nie wiem, czy nie spalę sobie kompa dzięki takim wynalazkom.
    Nie ukrywam, że chciałbym usłyszeć, że to rozwiązanie będzie jednak ok
    ze względu właśnie na cenę :)

    No i tu proszę o poradę jak rozwiązać ten problem.

    Z góry dzięki
    Przemek

  • 2. Data: 2013-11-17 10:38:22
    Temat: Re: problemy z brakiem zasilania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-17 10:25, twistedme wrote:
    > Z racji tego, że pracuję w domu potrzebowałbym coś do zasilenia
    > komputera (zasilacz 500W), 2 monitorów 19', routera i modemu podczas
    > tych braków zasilania.

    Opcja typu UPS 12V (czyli najtaniej) wymagała by wsadzenia akumulatora
    ponad 300Ah przy idealnej sprawności aby wystarczył na 8h. Jesli
    zredukujesz te maksymalne 500W do rzeczywistego poboru prądu byc może
    duzy akku samochodowy, albo dwa dałby radę.

    Co robisz? Ide o zakład że nie korzystasz nawet z 50% tej mocy. Akku 12V
    100Ah to raczej nie problem więc idąc dalej: jesli zmienisz bebechy
    komputera na mniej wypasione to może się okazać ża dałbyś radę zmieścić
    się w zakresie akku normalnych samochodów osobowych.

    Kazdy zasilacz impulsowy jest bardzo tolerancyjny na zmiany zasilania i
    jego jakość, wiele może pracowac od 100 do 250V bez zająknięcia.
    Ewentualne chiński generator będzie raczej bezpieczny.

    Ja mam na ten przykład osobną instalację 230V w domu :) Co prawda
    backupu jeszcze nie ma, ale jak coś to prawie gotowe :)

  • 3. Data: 2013-11-17 10:59:24
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ja mam na ten przykład osobną instalację 230V w domu :) Co prawda
    > backupu jeszcze nie ma, ale jak coś to prawie gotowe :)

    Pewnie, że nie korzystam z całej mocy, na jakiś tam kalkulatorach
    wychodzi ok 270-300W, zapomniałem dodać, że mam przed kompem takie coś
    http://tiny.pl/q77q5 i wystarczy na jakieś 20 min.

  • 4. Data: 2013-11-17 11:37:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-17 10:59, twistedme wrote:
    > Pewnie, że nie korzystam z całej mocy, na jakiś tam kalkulatorach
    > wychodzi ok 270-300W

    To dalej absurdalnie dużo. Co robisz, że wsysa Ci 300W?

    >, zapomniałem dodać, że mam przed kompem takie coś
    > http://tiny.pl/q77q5 i wystarczy na jakieś 20 min.

    Instrukcja obsługi dla tumanistów ani słowa o pojemności akku. Gdybyś
    miał normalny ups (na normalne akku) to dalo by się od ręki i bez
    żadnych przerobek zamienić na samochodowy.

  • 5. Data: 2013-11-17 12:05:48
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Kazdy zasilacz impulsowy jest bardzo tolerancyjny na zmiany zasilania i
    > jego jakość

    Zasilacz sam pewnie tak, ale te wszystkie eurododatki w stylu PFC moga
    nie lubic prostokata, czy innej pily.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2013-11-17 12:11:34
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    > miał normalny ups (na normalne akku) to dalo by się od ręki i bez
    > żadnych przerobek zamienić na samochodowy.

    No nie wiem w jaki sposób poznać aktualne zużycie, te 270-300W
    wyliczyłem jak składałem kompa i dobierałem zasilacz, na dostępnych w
    sieci kalkulatorach.

    Jeżeli chodzi o ten ups to są tam takie baterie:
    http://tiny.pl/q77rv

  • 7. Data: 2013-11-17 15:35:54
    Temat: Re: [OT] problemy z brakiem zasilania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-17 12:11, twistedme wrote:
    > No nie wiem w jaki sposób poznać aktualne zużycie, te 270-300W
    > wyliczyłem jak składałem kompa i dobierałem zasilacz, na dostępnych w
    > sieci kalkulatorach.

    OK, ale *co* na nim robisz. Jesli składasz teksty to bardzo możliwe że
    możesz zrobić underclocking i zaoszczęscić 1/3 mocy. Albo taniej wyjdzie
    wydać 200zł na płytę z Atomem i zaoszczędzić 80% mocy i zrewidować
    narzedzia do pracy. Niestety tu jest kluczowa odpowiedź czy warto się
    ładowac w dziadowski generator, czy zmienić pożeracza prądu.

    > Jeżeli chodzi o ten ups to są tam takie baterie:
    > http://tiny.pl/q77rv

    Jesli trzyma Ci 20 minut to wygląda na to że aby uzyskać 8h pracy
    wymagany jest akku 170Ah. To już troche poza samochodowym, ale może z
    cieżarówki by coś dobrał, przy czym ups jest raczej za mały żeby taki
    akku pociągnąć.

  • 8. Data: 2013-11-17 21:13:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.11.2013 o 15:35 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > narzedzia do pracy. Niestety tu jest kluczowa odpowiedź czy warto się
    > ładowac w dziadowski generator, czy zmienić pożeracza prądu.
    Atom się do niczego nie nadaje, wyda więcej a pożytek żaden,
    poza tym w domu jest jeszcze lodówka z zamrażalnikiem i te 8 godzin
    wystarcza do prawie rozmrożenia zawartości.

    Do autora, ja mam podobnie też mam częste wyłączenia, u mnie instalacja
    wygląda tak że mam wydzielony obwód z potrzymania UPS-a.
    UPS to jakiś stary APC 2200W racowy za 200zł kupiony na a..o, do tego
    cztery aku żelowe 38Ah. Dopiero taki zestaw pozwala mi wytrzymać cały
    dzień bez prądu a chodzą na tym zegar, rozdzielacze, switche, komp,
    światło, lodówka. Dzisiaj taki zestaw będzie trochę drożej kosztował
    niż generator ale zaletą jest bezobsługowość, nawet nie wiem kiedy mi
    prąd wyłączą. Generator też się oczywiście nada, ja bym celował w jakiś
    min 800VA bo moc czynną one mają mniejszą niż całkowitą jaka podawana
    jest na tabliczce.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2013-11-19 02:50:15
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z racji tego, że pracuję w domu potrzebowałbym coś do zasilenia komputera
    > (zasilacz 500W), 2 monitorów 19', routera i modemu podczas tych braków

    Kiedys zrobielm cos takiego UPS APC 800 (wskazany 1000) do tego 2x aku
    żelowe 65 Ah. Po 8h piszczenia ups-a ja poleglem dalej nie moglem sluchac
    tego. Oba te UPSy mają podejscie pod 2 Aku więc będzie jak znalazł.
    Tylko mała uwaga do tego typu zabawek urzadzenia te pracuja w przeciążęniu.
    One są obliczone do prany z takim obiążeniem do 20 min. Katowanie ich
    przerwą 8h powoduje ze mocno się grzeją dlatego wskazany jest zetaw 1000
    (jedna 800 usmażyłem).

    --
    .:Artur:.

  • 10. Data: 2013-11-19 09:21:32
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 17 Nov 2013 10:25:29 +0100, twistedme <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >ze względu właśnie na cenę :)
    >
    >No i tu proszę o poradę jak rozwiązać ten problem.

    nie ta grupa....leszpa pl.rec.elektronika

    bez inwestycji sie nie obejdzie i wszystko zalezy od tego ile dla
    ciebie sa warte te 2 x 8-16 ??? Jak tracisz na tym kase, bo nie mozesz
    pracowac to musisz cos z tym zrobic.

    1. sciezka sam ups z duzym akumulatorem nie da ci gwarancji
    zasilania...jak sie skonczy prad, gdy bedzie jednak "nieplanowana
    awaria".

    jezeli sam ups, to musisz wiedziec ile tak naprawde tej mocy
    potrzebujesz i nalezy obmierzyc ile VA/W. Jak juz wiesz, to wtedy
    poszukac takiego co ma 2-3 razy tyle ile potrzebujesz (czyli przy 1/3
    obciazenia bedzie pracowal).

    2. sciezka sam agregat - musi miec stabilizacje czestotliwosci na 50Hz
    przy zmianach obciazenia i stabilizacje napiecia. Z tego co czytalem
    jakis czas temu, to tylko z systemem AVR (stabilizacja). Z takich
    mniejszej mocy to chyba takie co maja inverter (beda dawaly dobry
    napiecie na wyjsciu).

    Jak bedzie dobry agregat to nawet UPS przelaczy sie i bedzie ladowal
    swoj akumulator.

    Przy gownianym napieciu z agregatu to dobry UPS true online (co ma 2
    konwersje) bedzie pracowal. Taki to na wejsciu zaakceptuje zmiany
    napiecia w b. szerokim zakresie i nawet mu nie straszna zmiana
    czetotoliwosci np. od 40 do 70 Hz.

    -
    tak wiec rozwiazan jest duzo ale zwiazane to jest z kosztami. Ile to
    jest dla ciebie warte. Najlepszym rozwiazaniem jest tandem: agregat z
    UPS.

    --
    ThinkXtra