  • 1. Data: 2013-11-15 15:05:39
    Temat: Plomieniowanie granitu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Czy da się samemu palnikiem dekarskim wypłomieniować płytę granitową 2cm
    grubości?

    To że grubsze się da to wiem, bo kiedyś pomagałem koledze płomieniować cały
    taras. Niestety im cieńsza płytka tym wyższa temperatura jest potrzebna aby
    płytka nie pękła a tylko powierzchniowo się złuszczyła. Kamieniarz używa
    dodatkowej butli z tlenem aby zwiększyć temperaturę, ale on ma stacjonarną
    maszynę a płytka jest już przyklejona.

    Nie zależy mi na wydajności bo to tylko jedna płytka 20cm * 100cm więc nawet
    jakby to miało potrwać godzinę to nie problem. Pytanie tylko czy jest to w
    ogóle realne? Ktoś próbował, albo ma jakieś doświadczenie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-11-20 21:51:00
    Temat: Re: Plomieniowanie granitu
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-15 15:05, Ergie pisze:
> [...]
    > nawet jakby to miało potrwać godzinę to nie problem. Pytanie tylko czy
    > jest to w ogóle realne? Ktoś próbował, albo ma jakieś doświadczenie?

    kole 1000 stC. Tak wysoka temp. rozgrzeje wyłącznie powierzchnię, płyta
    nie zdąży popękać.Odpryskuje toto b. szybko
    Czyli słusznie :gaz roboczy + tlen

  • 3. Data: 2013-11-25 10:48:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Rentier" napisał w wiadomości grup

    > kole 1000 stC. Tak wysoka temp. rozgrzeje wyłącznie powierzchnię, płyta
    > nie zdąży popękać.Odpryskuje toto b. szybko
    > Czyli słusznie :gaz roboczy + tlen

    Dzięki za odpowiedź. Czyli nie pozostaje nic innego niż poszukać kamieniarza
    który zechce dojechać z palnikiem do klienta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-07-21 20:07:15
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-25 10:48, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Dzięki za odpowiedź. Czyli nie pozostaje nic innego niż poszukać
    > kamieniarza który zechce dojechać z palnikiem do klienta.

    Lub spawacza.