  • 1. Data: 2013-11-14 14:03:52
    Temat: Prośba o opinię nt materiałów do wykonania domu.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Witajcie,

    ponieważ budowanie trafiło również na mnie, a z tego tematu niewiele
    wiem, więc proszę Was o ocenę załącznika do umowy na budowę domu i
    określającego elementy konstrukcji domu.

    Czy nie ma tam jakiejś miny?

    Dom parterowy bez poddasza użytkowego, dach skośny.

    link do dokumentu:
    http://tinyurl.com/pvpea6l

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-11-14 14:38:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 14:03:52 +0100, Pete napisał(a):

    (...)

    Chyba standard... Jedna rzecz na pewno bym zmienil - jesli planujesz
    kominikek, to zamiast Schiedla czy innego kommina z rury ceramicznej
    kazalbym wymurowac tradycyjny, pancerny komin z szamotu i wzialbym do tego
    ludzi, ktorzy sie tym zajmuja, nie przypadkowa ekipe.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 3. Data: 2013-11-14 15:23:24
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2013 14:38, Maciek pisze:
> [...]
    > kazalbym wymurowac tradycyjny, pancerny komin z szamotu i wzialbym do tego
    > ludzi, ktorzy sie tym zajmuja, nie przypadkowa ekipe.

    A JAKIŚ POWÓD?

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-11-14 15:29:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 15:23:24 +0100, Ariusz napisał(a):

    > A JAKIŚ POWÓD?

    Dajac ostro w palnik, kominek mozna latwo rozpalic tak, ze spaliny beda
    mialy temperature za wysoka dla gotowego wkladu kominowego. Spytaj byle
    zduna (ale nie instalatora obudow z plyty g-k, tylko zduna).

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 5. Data: 2013-11-14 17:04:51
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 14:03:52 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    >
    > określającego elementy konstrukcji domu.
    >

    > Czy nie ma tam jakiejś miny?
    >

    > Dom parterowy bez poddasza użytkowego, dach skośny.

    Nie ma informacji ile będzie styropianu pod wylewkami na parterze. Jeśli podłogówka,
    to z 20cm byłoby ok. Jeśli brak podłogówki, można mniej.

  • 6. Data: 2013-11-14 17:20:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 17:04:51 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > Nie ma informacji ile będzie styropianu pod wylewkami na parterze. Jeśli
    podłogówka, to z 20cm byłoby ok. Jeśli brak podłogówki, można mniej.

    Niekoniecznie aż 20cm. Kiedys ktoś to w ozc tu sprawdzał i wychodziło ze optimum to
    chyba 10cm

  • 7. Data: 2013-11-14 18:01:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 17:20:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Niekoniecznie aż 20cm. Kiedys ktoś to w ozc tu sprawdzał i wychodziło ze optimum to
    chyba 10cm

    Dokladnie :) Ja bym tez wiecej niz 10cm nie dal - szkoda wysokosci ;)
    Wazniejsze jest dokladne ulozenie i zeby polozyc w dwoch warstwach na
    mijanke, zamiast w jednej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-11-14 19:06:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-11-14 15:23, Ariusz pisze:

    > A JAKIŚ POWÓD?

    Te kominy pękają od temperatury. Czego żywym przykładem jest mój komin :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2013-11-14 20:21:43
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <e...@g...c
    om>
    Adam napisal(a):

    to chyba 10cm

    > Dokladnie :) Ja bym tez wiecej niz 10cm nie dal - szkoda wysokosci ;)

    Żeby to jedynie o "szkodowanie" chodziło.
    Tak krawiec kraje,jak mu materii staje :)

    statystycnie tyle sie przyjmuje.
    Ja sie szykuje własnie do układania styropianu dla podłogowego.
    I co mam zrobić, jak to jest tzw."stare" budownictwo (rok budowy 1921)
    i "wysokości" nie mam na zbyciu??
    W jednym miejscu jest jej 13 cm, w innym 18...
    5cm styropianu + 3cm maty + 6 betonu. I tyle.
    Jak miejsca więcej, to i styropianu więcej

    > Wazniejsze jest dokladne ulozenie i zeby polozyc w dwoch warstwach

    styropian

    >na mijanke, zamiast w jednej.

    ;)

    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 10. Data: 2013-11-14 22:34:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Te kominy pękają od temperatury. Czego żywym przykładem jest mój komin
    > :)

    Co za nonsens?
    Kominy nie pękają od temperatury, ale od dużych, gwałtownych skoków
    temperatury oraz od naprężeń spowodowanych nieporawidłowym montażem.
    Jeżeli zaś chodzi o Schiedla to są jedne z najlepszych systemów
    kominowych na rynku. Te kominy są zaprojektowane tak, że bez
    najmniejszego uszczerbku wytrzymują pożar sadzy, a przy tym są odporne
    na mokre spaliny jakie powstaja podczas palenia w kominkach zwłaszcza z
    płaszczem wodnym i mokrym drewnem.
    Ceramiczne kominy Schiedla ponadto bez żadnych przeróbek radza sobie z
    kotłami gazowymi i olejowymi.
    Niestety wymagają starannego montażu i przestrzegania zasad zawartych w
    instruckji montażu, a także wykonani solidnego fundamentu.
    Nie piszę tego jako osoba, która się tylko naczytała w internewcie. Ja
    taki komin użytkowałem i nieraz tym kominem leciał kilkumetrowy ogień.