  • 21. Data: 2013-11-17 14:39:07
    Temat: Re: Prośba o opinię nt materiałów do wykonania domu.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 09:59:09 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Pamiętam rozmowę jeszcze w 2007r. z wykonawcą docieplenia kamienicy. Do

    A ja pamietam jak w 2007 startnalem z budowa i odrazu mialem w planach
    ocieplanie styro 20cm. Zajrzyjcie do archiwum usenetu - 99% z tutejszych
    grupowiczow stukalo sie w czolo ze tak grubo i ze to nie ma sensu - dzisiaj
    wszyscy jak jeden uwazaja ze to jednak jest OK :D Za kolejne 5 lat wiekszosc
    bedzie chciala w domu montowac PC ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-11-17 16:31:42
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    ps.com...
> [...]

    wszyscy jak jeden uwazaja ze to jednak jest OK :D Za kolejne 5 lat wiekszosc

    za 5 lat?
    wlasnie wpadl mi w rece nowy katalog Veissmanna
    najtansza pompa ciepla do c.w.u. netto 8410,- pln
    to juz jest nawet konkurencja dla piecyka gazowego...

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 23. Data: 2013-11-17 17:03:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 16:31:42 UTC+1 użytkownik HANA napisał:

    > za 5 lat?

    No juz teraz coraz wiecej osob sie do PC przekonuje i instaluje. Ale jeszcze
    nadal nie jest to wiekszosc :) Za 5 lat to sie zmieni ;)

    > wlasnie wpadl mi w rece nowy katalog Veissmanna
    > najtansza pompa ciepla do c.w.u. netto 8410,- pln
    > to juz jest nawet konkurencja dla piecyka gazowego...

    Ale tylko do CWU to taka sobie oferta - mozna za polowe tego juz kupic
    (hewalexa np.). Zreszta ceny pomp poki co ida w gore, zamiast w dol ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2013-11-18 07:25:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie ma informacji ile będzie styropianu pod wylewkami na parterze.
    > Jeśli podłogówka, to z 20cm byłoby ok. Jeśli brak podłogówki, można
    > mniej.

    :)

    kolejna super rada, prosze o podpoarcie tego jakimiś wyliczeniami w
    porównaniu do 15 i 10 cm :)

  • 25. Data: 2013-11-18 07:28:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Rekuperacja najtansza jaka jest na rynku, z tego co wiem to sypie sie
    > na maksa.
    > Nie ma cen ale np. Viessmann ostatnio zjechal z cenami ostro i na
    > taki dom masz firmowke juz za 7-8 tys.

    masz rację zawsze sie opłaca wcisnąć tandetę Viessmana za grubą forsę i
    jeszcze lepszą prowizję...

    moje doświdczenie, od Viessmana trzymać sie z bardzo daleka.

  • 26. Data: 2013-11-18 09:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > najtansza pompa ciepla do c.w.u. netto 8410,- pln
    > to juz jest nawet konkurencja dla piecyka gazowego...
    8,5tys pewnie netto i tylko do CWU?
    Kurcze ze złota oni te wymienniki i sprężarki mają?

  • 27. Data: 2013-11-18 10:47:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 09:11:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Kurcze ze złota oni te wymienniki i sprężarki mają?

    Nie wiem czy to juz nie jest z baniakiem razem, wtedy cena nie jest juz
    az tak wysoka (biorac pod uwage ze to wielki "V" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-11-18 21:06:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > 8,5tys pewnie netto i tylko do CWU?
    > Kurcze ze złota oni te wymienniki i sprężarki mają?

    nie ze złota tylko z chin

    ale jadą na marce i marketingu,

  • 29. Data: 2013-11-18 22:54:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-17 14:39, Adam pisze:

> [...]
    > grupowiczow stukalo sie w czolo ze tak grubo i ze to nie ma sensu - dzisiaj
    > wszyscy jak jeden uwazaja ze to jednak jest OK

    Tak, to prawda. Tylko ze to statystyka. Wiekszosc w wyborach do wladzy
    wybrala co wybrala, co wcale nie znaczy, ze dobrze. :-)
    Swoja droga to za pare lat okaze sie, ze wszyscy kleja juz 30cm bo
    modne, ale bez rozwiazan kompleksowych typu zmniejszenie strat w dol
    itp. pomysl wydaje sie malo racjonalny. Bo chocby Twoj przyklad pojscia
    w tansze zrodlo niz wydawanie dwa razy tyle na budowe jest lepszym
    rozwiazaniem. Slowem nie tracmy glowy. :-)

    >:D Za kolejne 5 lat wiekszosc
    > bedzie chciala w domu montowac PC ;)

    Byc moze tez bym chcial - kwestia ceny.
    To latwo sie poronuje dzis, ale te pare lat temu kiedy pisywal tu
    jeszcze chyba jedyny grupowy uzytkownik PC Gasper, ceny pomp ciepla z
    instalacja jej przekraczaly 50 tysi. Czas leci i ceny tez, wiec dzis
    moze i kilku z nas krytykow ma inne zdanie. Majac do wyboru PC za dyche
    i kociol za szesc tysi to mozna sie zastanawiac tyle, ze dzis.
    A wogole to temat jest na wyros, bo kto wie jak to bedzie za 10 lat. M
    tu opowiada o ropie i Chinczykach, ale z drugiej strony samochody
    elektryczne czy hybrydy sa coraz bardziej popularne. Ja bym nie
    panikowal. Wazne zeby instalacja byla mozliwie niezalezna od zrodla.
    Wtedy zmiana samego zrodla nie stanowi problemu. Innymi slowy podlogowka
    w formie kabla grzejnego to kiepski pomysl.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2013-11-20 20:53:31
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-18 22:54, Maniek4 pisze:

    > Tak, to prawda. Tylko ze to statystyka. Wiekszosc w wyborach do wladzy
    > wybrala co wybrala, co wcale nie znaczy, ze dobrze. :-)

    Większość idzie po minimum. Developerzy stawiają na minimum spełniające
    przepisy. Tymczasem mamy całą masę domów (nawet nie takich starych),
    które nadają się do wyburzenia.

> [...]
    > moze i kilku z nas krytykow ma inne zdanie. Majac do wyboru PC za dyche
    > i kociol za szesc tysi to mozna sie zastanawiac tyle, ze dzis.

    Jest jeszcze problem ekip budowlanych, które są tak ze dwadzieścia (a
    może i 50) lat do tyłu jeśli chodzi o technologie. Prosty przykład to
    murowanie szczytów ("panie, ja tak 40 lat muruje do samego dachu i
    nikomu to nie przeszkadza"). Jak pamiętam parę lat temu okna trzyszybowe
    to róznica w cenie była bardzo konkretna. Dzisiaj jest inaczej. Sposób
    montażu też się zmienia (i fachowość ekip w tym względzie).

    > A wogole to temat jest na wyros, bo kto wie jak to bedzie za 10 lat. M
    > tu opowiada o ropie i Chinczykach, ale z drugiej strony samochody
    > elektryczne czy hybrydy sa coraz bardziej popularne. Ja bym nie

    Co za różnica. Zarówno z ropą jak i węglem jest problem, bo wszystkie
    paliwa kopalne się kończą. Nie jesteśmy w ogóle gotowi na nagły wzrost
    cen (np. benzyna po 20zł/litr albo prąd po 1zł/kWh). A ceny energii
    jeśli wzrosną, to nagle i nie będzie czasu na dostosowanie się. Teraz
    jest ten czas.

    http://www.youtube.com/watch?v=4HEmbejV0xE&list=UUIr
    kmIc65k5s7TECtqKGFyA

    M.