  • 1. Data: 2013-11-14 20:02:42
    Temat: Poprawki elektryki
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Ekipa wykonczeniowa (zwana dalej w skrocie "debilami") nie zrobila mi
    przechodowego wylaczania swiatla w miejscu, w ktorym jest to naprawde
    przydatne.

    Debile nie polozyli w ogole kabla laczacego punkty wl/wyl.

    Odleglosc jest spora - czy jest jakis sposob, zeby to po debilach poprawic
    bez powaznego kucia?
    Obilo mi sie o uszy, ze sa jakies wlaczniki zdalnie sterowane (radiowe)-
    moze cos by sie nadalo?
    A moze jakis patent z pociagnieciem kabelka sterujacego? Kabla 230 V za
    listwami nie puszcze, ale cienki sterujacy by sie dalo.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-11-14 20:19:38
    Temat: Re: Poprawki elektryki
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.11.2013 20:02, Maciek pisze:

    > Odleglosc jest spora - czy jest jakis sposob, zeby to po debilach poprawic
    > bez powaznego kucia?

    Musiał byś coś więcej napisać jak wygląda instalacja w chwili obecnej.
    ile żył skąd dokąd idzie, gdzie masz wyłączniki, gdzie masz lampę...

    Radiowo się da zrobić, ale zapewne jak będzie na miedzi to wiadomo że
    lepiej.
    Do radiowego podłączenia można wykorzystać najprostszą radiolinie, pilot
    od niej rozebrać, pod styki mikroswitcha podłączyć zwykły klawisz
    dzwonkowy i całość schować w puszce w ścianie. Sterowanie będzie takie
    że raz naciśniesz to się załączy, drugi raz to się wyłączy. Do
    radiolinii można podłączyć więcej pilotów, więc i sterować będzie można
    z wielu punktów. Minusem jest że co jakiś czas trzeba będzie baterie
    wymienić.

  • 3. Data: 2013-11-14 20:48:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-14 20:02, Maciek wrote:
    > A moze jakis patent z pociagnieciem kabelka sterujacego? Kabla 230 V za
    > listwami nie puszcze, ale cienki sterujacy by sie dalo.

    Puśc telefoniczny (bo najtańszy). Na końcu przekaźnik oraz zasilacz z
    ładowarki telefonicznej. Wadą jest fakt że będzie jadło ten 1W non stop.
    Zaletą że jak bys miał tak wszedzie to jednym ruchem możesz wyłaczyć
    swiatło w całym domu :)

  • 4. Data: 2013-11-14 21:23:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 20:19:38 +0100, Albercik napisał(a):

    > Musiał byś coś więcej napisać jak wygląda instalacja w chwili obecnej.
    > ile żył skąd dokąd idzie, gdzie masz wyłączniki, gdzie masz lampę...

    Na jednym koncu korytarza jest wlacznik, na srodku tego korytarza wisi
    lampa, a na drugim koncu jest puszka, do ktorej ta banda idiotow nie
    dociagnela zadnego polaczenia z pierwszym wylacznikiem.

    > Do radiowego podłączenia można wykorzystać najprostszą radiolinie, pilot
    > od niej rozebrać, pod styki mikroswitcha podłączyć zwykły klawisz
    > dzwonkowy i całość schować w puszce w ścianie.

    To sa jakies gotowe urzadzenia, czy trzeba robic partyzantke?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 5. Data: 2013-11-14 21:38:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 20:48:10 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > ładowarki telefonicznej. Wadą jest fakt że będzie jadło ten 1W non stop.
    > Zaletą że jak bys miał tak wszedzie to jednym ruchem możesz wyłaczyć

    Patrze na gotowe przekazniki do puszek i wszystko co widze wymaga
    powieszenia wlacznika dzwonkowego na kablu 230 V...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2013-11-14 21:53:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 21:23:35 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Na jednym koncu korytarza jest wlacznik, na srodku tego korytarza wisi
    > lampa, a na drugim koncu jest puszka, do ktorej ta banda idiotow nie
    > dociagnela zadnego polaczenia z pierwszym wylacznikiem.

    dalej brakuje dokladnego opisu jak to jest polaczone...
    gdzie jest zasilanie, ile zyl skad-dokad

    np. jesli z tej puszki ("bez polczenia") jest doprowadzone zasilanie do zarowki 3
    zylowym przewodem, od zarowki do wylacznika tez 3 zyly to sie da...

    WS

  • 7. Data: 2013-11-14 22:09:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > za
    > listwami nie puszcze, ale cienki sterujacy by sie dalo.

    Ja mysle, ze to jednak nie oni byli debilami.
    W tej sytuacji to mozesz byc zly na samego siebie, bo zleciles wykonanie
    fachowych robót, osobom niekompetentnym, które nie zajmuja sie elektyka,
    a wykonczeniami. Od spraw elektrycznych sa elektrycy i mysle, ze
    sredniorozgarniety elektryk z cala pewnoscia by Cie zapytal czy zrobic.

  • 8. Data: 2013-11-14 22:26:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 12:53:38 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > np. jesli z tej puszki ("bez polczenia") jest doprowadzone zasilanie do zarowki
    >3 zylowym przewodem, od zarowki do wylacznika tez 3 zyly to sie da...

    Przeciez jakby puszka B byla w jakikolwiek sposob powiazana z lampa, to bym
    nie pisal, ze nie ma polaczenia z puszka A, w ktorej jest wlacznik...

    Zasilanie lampy jest typowe - przewod wychodzi z tablicy i biegnie do
    lampy, gdzie sie konczy, a po drodze jest na nim zalozony wylacznik... Czy
    jeszcze jakies informacje sa potrzebne?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 9. Data: 2013-11-14 22:31:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 22:26:57 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > jeszcze jakies informacje sa potrzebne?

    np. co za kabel (i skad)idzie do puszki B, bo rozumiem, ze nie jest to tylko dziura w
    scianie? ;)

    WS

  • 10. Data: 2013-11-14 22:35:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 22:09:31 +0100, uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > a wykonczeniami. Od spraw elektrycznych sa elektrycy i mysle, ze
    > sredniorozgarniety elektryk z cala pewnoscia by Cie zapytal czy zrobic.

    Jaaasne...

    Tylko ze ja im zlecilem zrobienie tej przechodowki, na co mam twardy dowod
    w postaci rysunku - dzieki temu wiem, ze mnie pamiec nie myli. A w ekipie
    debili byl specjalnie na te okazje sprowadzony elektryk z papierami, ktory
    za calosc odpowiadal.

    Czyzbys byl wykonawca? Bo skads znam te spiewke usprawiedliwajaca
    brakorobstwo - to nie nasza wina, tak mialo byc, pan sobie nie dopilnowal,
    pan nie mowil...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,