  • 1. Data: 2013-11-13 09:49:07
    Temat: Instalacja CO - cieplej w łazience
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Jestem właśnie na etapie wymyślania, jak mądrze zrobić instalacje CO w budowanym
    domu. Wiem na 100%, ze wszędzie chce podłogówkę (prosta instalacja). Zastanawiam się
    tylko, jak mądrze zrobić to wszystko, żeby w łazienkach zawsze było odrobinę cieplej,
    niż w pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    Pomysły?

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2013-11-13 11:13:16
    Temat: Re: Instalacja CO - cieplej w łazience
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 09:49:07 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

    > Pomysły?

    IMHO Wystarczy dla obiegów podłogówki w łazienkach po prostu zwiększyć trochę
    przepływ na rozdzielaczach.

  • 3. Data: 2013-11-13 11:16:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-13 09:49, ArekM pisze:
> [...]
    niż w pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    Pierwszy i najprostszy to taki, ze uklada sie gesciej rurki.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-11-13 11:27:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.11.2013 09:49, ArekM pisze:
> [...]
    niż w pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    więcej/ gęściej rury. A i tak musisz zrobić rozdzielnie i zawory dla -
    najlepiej - każdego pomieszczenia. Ustawisz sobie potem przepływy.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-11-13 12:50:15
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 13 listopada 2013 09:49:07 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:
    > Pomysły?

    Kiedys mialem pomysl aby porobic rozdzielacze do podlogowki z "miedzyzaworami" -
    zasilanie wchodzi do malego rozdzielacza lazienka+drabinka, potem zawor, i potem
    drugi rozdzielacz na reszte.
    Zima - zawory otwarte i wszystko grzeje
    Okres przejsciowy - zawory zamkniete i tylko lazienka grzana.

    Ostatecznie z tego zrezygnowalem i tylko dalem gesto rurki. Plus grzalka w drabince
    jak by co.

    Jak potrzeba ci duzej roznicy temperatury, to chyba daloby sie podlaczyc lazienke
    pomiedzy kotlem a rozdzielaczem na reszte domu :)

    bajcik

  • 6. Data: 2013-11-13 16:12:53
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    niż w pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    Tu nie ma co wymyslac - musisz zrobic solidne OZC tego domu. W OZC podajesz
    dokladnie temperatury dla kazdego z pomieszczen i z tego wychodzi Ci
    zapotrzebowanie na moc kazdego pomieszczenia oddzielnie. Np. wyjdzie Ci ze
    salon 1200W, lazienka 800W, pokoj1 200W, wiatrolap 150W, pokoj2 560W i tak
    dalej. To wrzucasz do audytora CO gdzie z kolei w zaleznosci od okladzin
    podlogowych (plytki, panele, dywan, drewno), zapotrzebowania na cieplo
    obliczone wczesniej w OZC no i oczywiscie wielkosci grzejnika (podlogi)
    program wyliczy Ci dokladny rozstaw rurek w kazdym z pomieszczen.

    Wtedy podlogowke ukladasz wedlug tego projektu, wszystkie rotametry i
    zawory na rozdzielaczu odkrecasz na full i masz dokladnie takie temperatury
    jakie sobie zalozyles. W lazience 24, w sypialni 18, w salonie 22 i tak dalej.

    Mozesz bawic sie w sterowniki, kablowanie, wieszanie czujek i tygodniowe
    regulacje na rotametrach ale po co? :) To sie robi juz na etapie projektu,
    wszystko mozna wyliczyc co do Wata i co do stC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-11-14 07:24:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ArekM wrote:
> [...]
    > pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    > wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    policzyć podłogówkę i wyregulować zgodnie zobliczeniami a potem podregulować
    na etapie eksploatacji.

  • 8. Data: 2013-11-14 07:25:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > projektu,
    > wszystko mozna wyliczyc co do Wata i co do stC :)

    amen...

  • 9. Data: 2013-11-14 12:37:07
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.11.2013 07:25, Marek Dyjor pisze:

    > amen...

    Znacie kogoś zaufanego kto by "wrzucił" mój projekt do programów i
    policzył, tak aby wyniki były miarodajne?
    Odpaliłem OZC, ale ilość danych jakimi trzeba nakarmić ten program
    przeraża, szczerze to nie ma szans abym to bezbłędnie zrobił.

    Nie wiem jaka jest praktyka podczas świadczenia takiej usługi.
    Zależało by mi na konsultacji w trakcie liczenia, poradę, co ewentualnie
    zmienić, a także na udostępnieniu efektu końcowego w postaci plików do
    w.w. programów, abym w przyszłości mógł sobie coś zmienić/poprawić.

    Jakie są ceny za taką usługę?

  • 10. Data: 2013-11-14 13:16:26
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2013-11-13 12:50, Krzysztof Garus pisze:

> [...]
    >
    > Jak potrzeba ci duzej roznicy temperatury, to chyba daloby sie podlaczyc lazienke
    pomiedzy kotlem a rozdzielaczem na reszte domu :)

    A mi właśnie brakuje prostego odłączenia podłogówki w całym domu w
    okresie przejściowym.
    Mam w całym domu podłogówke beż termostatów, wysterowaną tylko na
    przepływach i w okresie przejściowym chętnie bym odłączył całość domu,
    zostawiając tylko łazienki. Ale jak mam zamykać na belkach każdy obwód i
    o tym pamiętać to mi się nie chce :) Ale gdyby był jeden zawór w
    kotłowni odcinający całość bez łazienek, to bym był bardziej zadowolony.

    CezaryT