  • 1. Data: 2013-11-15 09:46:07
    Temat: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Dostałem w swoję ręcę projekt budowlany - nówka sztuka nieśmigana.
    Będę go składał w przyszłym tygodniu jak jest - chociaż już teraz wiem, że
    będzię troszeczkę inaczej. Np. przyjęto wentylację grawitacyjną, a ma być
    mech + reku.

    No i mam też cały rozdział dot. CO, jakieś obliczenia dot. mocy, włącznie z
    rysunkiem jak poprawidzić podłogówkę itp. Ciekawy jestem na ile to jest
    poprawne. Jak najlepiej to sprawdzić? Najlepiej teraz na etapie projektów
    bo potem kucie podłóg to już kicha z lokiem.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-11-15 10:37:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzię troszeczkę inaczej. Np. przyjęto wentylację grawitacyjną, a ma być

    normalnie to bym doradzał zmiany naniesc przed pozwoleniem zeby potem jaj
    nie było z legalnością - ale zdaje sie od stycznia jakas zmiana w prawie
    wchodzi w zycie więc tym razem nie protestuję:)

    b.

  • 3. Data: 2013-11-15 10:53:15
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 10:37:19 +0100, Budyń napisał(a):

    > normalnie to bym doradzał zmiany naniesc przed pozwoleniem zeby potem jaj
    > nie było z legalnością - ale zdaje sie od stycznia jakas zmiana w prawie
    > wchodzi w zycie więc tym razem nie protestuję:)

    Mój "szpenio" twierdzi, że zmiana wentylacji z graw. na mech. nie wymaga
    zgłaszania, tak jak zmiana np. technologii wykonania ścian. Podobnież gdyby
    od razu poszła mechaniczna, to musiałby być dołączony kompletny projekt
    takiej wentylacji.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-11-15 10:55:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:

> [...]
    > wymaga zgłaszania, tak jak zmiana np. technologii wykonania ścian.
    > Podobnież gdyby od razu poszła mechaniczna, to musiałby być dołączony

    i twierdzi dobrze...

  • 5. Data: 2013-11-15 11:00:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:
> [...]
    > na ile to jest poprawne. Jak najlepiej to sprawdzić? Najlepiej teraz
    > na etapie projektów bo potem kucie podłóg to już kicha z lokiem.

    tak z ciekawości...

    1. jaka wychodzi średnia moc zapotrzebowana na 1 m2 czy 1m3 budynku
    2. ile jest podłogówek i gdzie oraz jakie jest przewidziane sterowanie.

  • 6. Data: 2013-11-15 11:16:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Mój "szpenio" twierdzi, że zmiana wentylacji z graw. na mech. nie wymaga
    > zgłaszania,

    brak kominów to zmiana wygladu elewacji i jest to zmiana istotna. Ale w
    koncu to ty odpowiadasz za legalnosc a nie twój "szpenio".

    >tak jak zmiana np. technologii wykonania ścian.

    tu zgoda.

    b.

  • 7. Data: 2013-11-15 11:46:34
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 11:00:22 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > tak z ciekawości...
    >
    > 1. jaka wychodzi średnia moc zapotrzebowana na 1 m2 czy 1m3 budynku
    Mam napisane tak:
    Sumaryczne roczene jednostkowe zapotrzebowanie na nieodnawialną energię:
    - pierwotną 19 kWh/(m2rok).
    Jako ogrzewanie przyjęto pompę ciepła o mocy 11KW
    > 2. ile jest podłogówek i gdzie oraz jakie jest przewidziane sterowanie.
    Podłogówka jest wszędzie jako jedyne źródło CO.
    Rozpisane to jest po prostu na poszczególne pętle, które idą do
    rozdzialaczy. W schemacie kotłowni ujęty jest "sterownik" i tyle.

    --
    Franc

  • 8. Data: 2013-11-15 12:02:49
    Od: szary <s...@n...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > brak kominów to zmiana wygladu elewacji i jest to zmiana istotna. Ale w
    > koncu to ty odpowiadasz za legalnosc a nie twój "szpenio".

    Proponuję by wątkotwórca sam rozeznał się w temacie:
    "Zmiany podczas budowy"
    np. na początek jedno z pierwszych na wyszukiwarce:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?75303-Zmia
    ny-podczas-budowy/page2
    Co forumowicz to inne "pomysły" - co istotne a co nie.
    Chyba trzeba to uzgodnić z architektem/kierownikiem by nie było pretensji.
    sz.

  • 9. Data: 2013-11-15 12:04:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 11:46:34 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > Sumaryczne roczene jednostkowe zapotrzebowanie na nieodnawialną energię:
    > - pierwotną 19 kWh/(m2rok).
    > Jako ogrzewanie przyjęto pompę ciepła o mocy 11KW

    Bzdury jakies IMHO :) 19kWh/m2*rok to masz budynek pasywny, a do pasywnego
    wystarczy zrodlo ciepla 2-4kW. 11kW to nawet moj dom ktory ma ~40kWh/m2*rok nie
    potrzebuje (mam pompe 9kW :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-11-15 12:08:24
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 03:04:29 -0800 (PST), Adam napisał(a):

> [...]
    > wystarczy zrodlo ciepla 2-4kW. 11kW to nawet moj dom ktory ma ~40kWh/m2*rok nie

    Obawiałem się, że będę bzdury jakieś. Na potrzeby pozwolenia na budowę to
    mnie to wisi co powpisywali, byleby mógł potem to poprawić. Jak to
    zweryfikować?

    --
    Franc