  • 11. Data: 2013-11-15 12:35:00
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 12:08:24 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > Obawiałem się, że będę bzdury jakieś. Na potrzeby pozwolenia na budowę to
    > mnie to wisi co powpisywali, byleby mógł potem to poprawić. Jak to
    > zweryfikować?

    Na potrzeby pozwolenia to akurat masz dobre - jak to wpisza w certyfikacie
    energetycznym to tez lepiej (kto wie czy za pare lat nie bedziemy od tych
    wspolczynnikow placic podatkow ;)

    Jak sprawdzic - OZC.. Nie ma innej opcji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-11-15 18:57:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Bzdury jakies IMHO :) 19kWh/m2*rok to masz budynek pasywny, a do
    > pasywnego wystarczy zrodlo ciepla 2-4kW. 11kW to nawet moj dom ktory
    > ma ~40kWh/m2*rok nie potrzebuje (mam pompe 9kW :)

    weź pod uwagę że być może ta pompa ciepła ma ogrzewać też wodę użytkowa
    wtedy 11 kW jest naprawdę minimalnym minimum.

  • 13. Data: 2013-11-15 21:15:04
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.11.2013 10:55, Marek Dyjor pisze:

    > i twierdzi dobrze...
    gó... prawda
    ja ma w projekcie wpisane że ma być mechaniczna ale żadnego jej projektu
    nie ma.
    Tak samo jak nie mam żadnego projektu inst elektrycznej, kanalizacyjnej,
    ogrzewania, wody itp.. goły projekt + po jednym akapicie opisu do każdej
    z instalacji.
    Po cholerę mam płacić za jakieś projekty, które i tak na etapie
    realizacji będą modyfikowane.
    Podobno jest to zależne od danego urzędu...

    P.S. sory Marek że poszło na prv - nie ten guzik wcisnąłem...

  • 14. Data: 2013-11-15 22:36:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 18:57:56 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > weź pod uwagę że być może ta pompa ciepła ma ogrzewać też wodę użytkowa
    > wtedy 11 kW jest naprawdę minimalnym minimum.

    E? Na osobe 0,25kW. Ja mam zapotrzebowanie ~7,5kW i pompe 9kW.
    Jego budynek jest od mojego mniejszy i o wiele lepiej ocieplony -
    spokojnie wystarczy mu pewnie ze 4kW na CO i maksymalnie 2kW na CWU :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-11-16 16:09:56
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > i twierdzi dobrze...

    Marek qzwa mac, szpenio twierdzi ze zmiana technologii wykonywania scian nie
    wymaga zgloszenia!!!!
    Pokaz mi kerbuda, ktory pod tym sie podpisze.
    No chyba ze chce stracic uprawnienia.
    Zmiana technologii jest znaczacym odstepstwem od projektu i wymaga projektu
    zamiennego.
    Nie wiem jak z wentylacja bo nie moja branza ale po takim tekscie "szpenia"
    podziekowal bym mu za wspolprace.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 16. Data: 2013-11-16 16:12:02
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > brak kominów to zmiana wygladu elewacji i jest to zmiana istotna. Ale w
    > koncu to ty odpowiadasz za legalnosc a nie twój "szpenio".

    > tu zgoda.

    Nieprawda
    jest to znaczace odstepstwo od projektu, wymaga projektu zamiennego.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 17. Data: 2013-11-16 17:23:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Marek qzwa mac, szpenio twierdzi ze zmiana technologii wykonywania scian
    > nie wymaga zgloszenia!!!!
    > Pokaz mi kerbuda, ktory pod tym sie podpisze.

    no ale to jest prawda.
    Ustawa mówi:
    Odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków
    pozwolenia na budowę wymagają uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na
    budowę (art. 36a ust. 5 Pr. bud.), jeżeli dotyczą:

    . zakresu objętego projektem zagospodarowania działki lub terenu

    . charakterystycznych parametrów obiektu budowlanego: kubatury, powierzchni
    zabudowy, wysokości, długości, szerokości i liczby kondygnacji

    . zapewnienia warunków niezbędnych do korzystania z tego obiektu przez osoby
    niepełnosprawne

    . zmiany zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego
    części

    . ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o
    warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu

    . ponadto wymagają uzyskania opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych
    dokumentów, wymaganych przepisami szczególnymi

    i tu nic o zastosowanych technologiach nie ma.

    b.

  • 18. Data: 2013-11-16 17:30:18
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

> [...]
    > dokumentów, wymaganych przepisami szczególnymi
    >

    > i tu nic o zastosowanych technologiach nie ma.

    ostatni punkt
    przepisy szczegolne
    sa inne dla budynkow murowanych i inne dla drewnianych
    nawet zmiana stropu z wylewanego na drewniany wymaga projektu zamiennego
    o elektryce nie wspomne bo mnie przegadasz ;-P

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 19. Data: 2013-11-16 18:26:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > przepisy szczegolne
    > sa inne dla budynkow murowanych i inne dla drewnianych
    > nawet zmiana stropu z wylewanego na drewniany wymaga projektu zamiennego
    > o elektryce nie wspomne bo mnie przegadasz ;-P

    zaaaaaraz, kluczowe tu jest: "wymagają uzyskania opinii, uzgodnień,
    pozwoleń" - ponieważ na sciane murowaną nie wymaga się "opinii, uzgodnień,
    pozwoleń" zamiana jej na szkieletówkę która równiez nie wymaga "opinii,
    uzgodnień, pozwoleń" nic nie zmienia.
    Ten punkt dotyczy np zmiany ogrzewania elektrycznego na gazowe, bo
    elektryczne nie wymagało "opinii, uzgodnień, pozwoleń" ale gazowe już tak.

    Rozumiem ze mogłes trafic na urzedasa który sie czepił, ale to całkiem inna
    bajka.

    b.

  • 20. Data: 2013-11-16 18:38:34
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.11.2013 16:12, HANA pisze:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda
    > jest to znaczace odstepstwo od projektu, wymaga projektu zamiennego.

    a nie jest tak że można zamienić na nie gorszy materiał, znaczy się
    wytrzymalszy?
    albo np zaprawę na klej albo piankę?