  • 91. Data: 2013-11-20 21:50:59
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:
> [...]
    > wieczornym szczycie i dwóch łazienkach wykorzystywanych jednocześnie
    > zdarzało się, że woda się robiła ciut za zimna. Piec 20kW. Zapewne
    > jest tak, jak pisze Marek - co z tego, że piec podaje na wyświetlaczu
    > jakąś temperaturę, skoro to jest temperaturę na górze. Jednocześnie do
    > zbiornika jest powoli (prysznic) podawana zimna woda. Jak przychodzi
    > co do czego, to nagle piec się budzi, że woda zrobiła się zimna
    > zaczyna grzać, jednocześnie dwa prysznice stale pobierają wodę i robi
    > się chłodno, bo stale dopływa woda zimna (8C).

    albo trzeba na wieczór ustawić w programatorze żeby podgrzał wode do 70
    stopni (tylko zamontuj zawór termostayczny na wylocie)

    20kW nie wystarczy to przepływowego podgrzewania wody :)

  • 92. Data: 2013-11-21 00:00:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 19:21:14 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > chyba zacznę cie obrażać...

    Standardowy tok - brakuje argumentow to sie zaczyna obrazanie :D
    W dodatku wycofujesz sie ze swoich stwierdzen.

    > gdzie młotku pisałem o jakiś 48 kWh

    Tu:

    "chyba sobie kpisz... :)

    2kW na cwu :) to ma być jednak dom komfortowy a nie system cw wody z
    grafikiem kto i kiedy ma iść do mycią, zeby owdy starczyło. "

    2kW = 48kWh jakbys panie matematyku od siedmiu bolesci nie umial policzyc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2013-11-21 00:01:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 19:24:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > w jakim czasie :)
    > ok 3 godziny.

    Co za roznica? Musisz stac i korbka krecic przy tym?

    Jak sie o 3-6 nagrzeje, a potem dogrzeje o 13-15 i ew. w razie potrzeby
    jeszcze 22-0 to malo wychodzi godzin, w dodatku w taniej taryfie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2013-11-21 00:07:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 19:31:16 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > pompa ciepła grzeje tyle ile chcesz, moja grzeje do 45 stopni.

    Chce 80. Nagrzeje? Pieprzysz jak polamany, teoretyku.
    Wez lepiej wykap sie w tej wodzie 50stC to na zawal zejdziesz i mniej
    bzdur w sieci po sobie zostawisz.

    Z mojej strony EOT - dyskusja z idiota to nie na moje nerwy:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2013-11-21 01:30:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > grafikiem kto i kiedy ma iść do mycią, zeby owdy starczyło. "
    >
    > 2kW = 48kWh jakbys panie matematyku od siedmiu bolesci nie umial

    Czyli dobrego epitetu użyłem :) jesteś młotkiem "mnożysz i dzielisz
    kompletnie bez składu i ładu"

    to że mam np moc przewidziana na podgrzewanie cwu 2kW nie znaczy, że ta moc
    będzie sie wydzielała przez 24 godziny i 365 dni w roku.

    to taki sam bzdetny rachunek jak twoje dzielnie zapotrzebowania na energię
    na cwu przez 365 dni i 24 godziny.

    MOC to POTENCJAŁ ładowania. Jeśli mam 10kW na cwu to nie będę zużywał dzień
    w dzień po 240kWh energii.
    Moc pozwala zagrzac wodę w określonym czasie im większa tym szybciej.

  • 96. Data: 2013-11-21 01:33:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Chce 80. Nagrzeje?

    nie nagrzeje... ale wiesz że im chcesz uzyskać wyższą temperturę w
    zasobniku tym masz gorszy COP?

    > Pieprzysz jak polamany, teoretyku.
    > Wez lepiej wykap sie w tej wodzie 50stC to na zawal zejdziesz i mniej
    > bzdur w sieci po sobie zostawisz.

    w 45 to czasem nawet ja biorę natrysk na zmiane z lodowatą dla
    zachartowania.

    > Z mojej strony EOT - dyskusja z idiota to nie na moje nerwy:)

    to odejdź od lustra...

  • 97. Data: 2013-11-21 09:03:12
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    W dniu środa, 20 listopada 2013 19:24:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor
    napisał:
    1234567890123456789012345678901234567890123456789012
> [...]

    >Jak sie o 3-6 nagrzeje, a potem dogrzeje o 13-15 i ew. w razie potrzeby
    >jeszcze 22-0 to malo wychodzi godzin, w dodatku w taniej taryfie?

    A to fakt, jest to wtedy bez znaczenia dla komfortu bo mamy te 400litrów
    dogrzewane
    w nocy oraz od 13-15. Jeno straty większe są na utrzymaniu takiem masy wody
    w pogotowiu.

    U mnie 4 osoby. Solar nagrzewa 300litrów do około 70stopni. Gdyby przyjąć
    że z wodociągów dostarczana jest woda 10stC i cały zbiornik startuje od tej
    temperatury, jest to odpowiednik 20,88kWh energii Oczywiście tak jest w
    lecie.
    W grudniu/styczniu najgorzej bo jeśli już jest słońce jest to nagrzeje maks
    40-45stC.
    Ale nie o to tu chodzi...
    Taka ilość energii (20,88kWh), to tak jakbym miał 514l wody 45stC, czyli już
    o tej
    temperaturze użytkowej nawet dla tych co lubią gorące kąpiele.
    U mnie taka ilość energii/wody wystarcza na wszystkie czynności już w dniu w
    którym
    grzeje solar, wieczorem, oraz na następny niemal cały dzień gdyby słońca
    było
    mało lub wcale. Gdyby następnego dnia słońca by było niewystarczająco, to
    wieczorem
    do kąpieli już trzeba by było włączyć kocioł gazowy. W praktyce, takie
    sytuacje
    w lecie zdarzają się na szczęście bardzo rzadko.
    Gdyby jednak solar nagrzał te 300l wody nie do 70stC lecz do 50stC czyli
    około 14kWh,
    co jest odpowiednikiem 342l/45st, to tego samego dnia po "wieczornym
    oporządzeniu
    się " 4 osób niestety ale brakuje ciepłej wody. Zbiornik jest zimny jak
    plecy nieboszczyka.
    Wtedy włącza się do akcji kocioł gazowy który mocą około 16kW błyskawicznie
    dogrzewa górną
    mniejszą część zbiornika. Tylko górną, czyli około 120l. Dolna nadal do rana
    jest zimna
    jak plecy nieboszczyka.
    Pod prysznicem nie mam deszczownicy, zwykła "słuchawka". Z wanny natomiast
    korzysta
    się u mnie bardzo sporadycznie. Należy też wiedzieć, że u mnie zmywarka oraz
    pralka
    podłączone są do ciepłej wody. Te jednak nie są dużymi udziałowcami w
    rozbiorze wody.
    Pralka nie jest włączana codziennie, a zmywarka zużywa około12litrów/cykl.