    From: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] studnia i zbyt duzo zelaza w wodzie
    Date: Wed, 1 Sep 2010 10:13:15 +0200

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    news:63df.00000365.4c7cfcda@newsgate.onet.pl...
> [...]

    Polecam rozważenie metody przemysłowej w mikro-domowej skali czyli
    uzdatnianie przez aerację.
    Za metodą przemawia jej powszechny charakter tzn. jest stosowana na masową
    skalę w miejskich, gminnych [...] wodociągach.
    Mam na mysli to, że nie jest to rozwiązanie autorskie co oznacza, że wiedza
    na ten temat jest powszechna i niezastrzezona patentami, etc. (współczesna
    ekonomia nie polega na jednokrotnym potraktowaniu klienta tylko na uwiązaniu
    (uzależnieniu) go od sprzedawanej aparatury uzdatniajacej (przeglądach,
    materiałach eksploatacyjnych).
    Do metody aeracyjnej stacje SANEPID'u posiadają dostosowana analitykę i co
    najważniejsze metodologię.

    Problem jest dosyć złożony:
    http://www.ekoserwis.poznan.pl/go.live.php/PL-H22/od
    zelaziacze.html
    Czyli przed wybraniem określonej metody należy oznaczyć w uzdatnianej wodzie
    substancje przy obecności których metoda nie ma zastosowania (np. obecność
    siarczanów) lub ma zastosowanie w określonym zakresie.

    Napowietrzanie przekształca żelazo w nierozpuszczalny wodorotlenek żelaza.
    Mechaniczne odfiltrowanie powstałego osadu daje nam gotowy produkt.
    Ot i cała tajemnica procesu.
    pzdr