  • 11. Data: 2021-09-14 10:37:25
    Temat: Re: Ocena instalacji fotowoltaicznej
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Dopytam, masz racje.
    >
    > Z innej firmy podobna cena na panelach Risen i falowniku Sofar Solar.
    Sam mam Sofara, wg opinie z elektrody to dobry falownik i już trochę
    jest na rynku.

    > Co lepsze?
    >

    > BTW co w koncu z tymi przepisami? One juz sie zmieniły i do konca roku
    > trzeba zamontować zeby liczyło sie po starych zasadach czy na razie to
    > tylko gadanie i jeszcze nic nie jest pewne?

    Na razie gadanie.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2021-09-14 10:47:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 17:28, Kris pisze:

    > Z grubsza licząc zwruci się Tobie ta inwestycja po 8 latach.
    > 24000(panele)/3000(roczne rachunki za prąd bez paneli)
    > Decyzja nalezy do Ciebie

    Takie to są efekty jak rzucałeś kamieniami na szkołę.

  • 13. Data: 2021-09-14 11:08:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 14 września 2021 o 10:47:38 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Takie to są efekty jak rzucałeś kamieniami na szkołę.
    Chociaż w szkole rzucał a nie tak jak ty w ośrodek szkolno wychowawczy dla
    upośledzonych.

  • 14. Data: 2021-09-14 15:18:43
    Od: Runt <t...@e...prv>

    W dniu 2021-09-14 o 11:08, ciota Zenek Kapelinder pisze:
    > wtorek, 14 września 2021 o 10:47:38 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    /.../
    > Chociaż w szkole rzucał a nie tak jak ty w ośrodek szkolno wychowawczy dla
    upośledzonych.

    rzucał w szkołe w której ty przez "roki" pobierałeś nauki! ;-)))

    --
    Runt

  • 15. Data: 2021-09-15 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > ... a raczej propozycji cenowej:
    >
    > Instalacja 6,2kW
    > panele Longi 14szt
    > falownik solis 8kw
    > Istalacja na płaskim dachu
    >
    > Koszt 23500brutto.
    >
    > Niestety rzad stawia nas w sytuacji ze albo teraz albo na razie
    > odpuscic.
    >
    > Jakie opinie?

    Kurde, kolejny watek z personalnymi wrzutkami i nadal nie wiem czy
    według was lepsze panele longi czy risen :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 16. Data: 2021-09-15 15:21:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 September 2021 at 13:59:56 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".
    Producenci paneli solarnych publikuja specyfikację techniczną, parametry, sprawność w
    zależności od oświetlenia, temperatury, pory roku i tam należy szukać i porównywać, a
    nie na grupie, bo jeden pdf specyfikacji to 10-20 stron tekstu, wykresów.

    Jest kilkuset producentów solarów i technologia ich produkcji jest jednakowa.

    jeden da 3 szyny łączące ogniwa, inny więcej, jeden ogniwa tnie na połówki, aby
    podwoic napięcie, inny produkuje amorficznych, inny z polimorficznych ( z obciętymi
    narożnikami, bo tak rośnie kryształ lub bez obciętych, bo krzem jest top;iony i
    samodzielnie się krystalizuje jako blok prostopadłościenny .

    |Na targi Intersolar w Monachium przyjeżdża kilkuset producentów solarów.

    Podobnie jest z samochodami, który lepszy, a na ulicy 30 producentów 100 modeli, bo
    wszystko się sprzedaje za odpowiednią cenę.

    Byłem w 4 fabrykach solarów i jak produkcja jest duża i dobrej jakości, to odpad jest
    mały i mało jest solarów wadliwych, z pęknięciami, zimnymi lutami, wadliwie
    zalaminowaną folią z tyłu, z pęcherzykami powietrza, ale i tak jest gradacja według
    mocy i najwyższa klasa to najwyższa moc, i bywało że panele 240W mocy nominalnej
    wykazywały 180W, ale i 150W
    i one też trafiają na rynek z wyprzedaży, bo nikt ich nie utylizuje.