    From: "Tomek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Okna trójszybowe - warto dopłacić ?
    Date: Sat, 9 Oct 2010 18:11:46 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:1aed85f0-62d0-416c-8f3a-5356bed2ed6d@l20g2000yq
    m.googlegroups.com...
    Witam !

    Developer buduje dla mnie dom. W standardzie są okna 6-komorowe ,
    profil Veka o K=1.0.
    Poprosiłem o wycenę ile musiałbym dopłacić do okien trójszybowych.

    Powiedziano mi że dopłata do okien trójszybowych K=0,7 to około
    1700zł.

    Do okien trójszybowych K=0,5 dopłata około 5-6 tys zł (zupełnie inny
    profil i zupełnie inna cena).

    Czy jest sens dopłaty do okien trójszybowych K=0,7 ? Czy zysk cieplny
    będzie na tyle widoczny aby dopłacać ?

    Dom nie będzie super energooszczędny (suporeks 25cm + 15cm styropian).

    Czy ktoś z Was użytkuje takie okna ? Mają jakieś wady/zalety w
    stosunku do okien dwuszybowych ?

    Okna tójszybowe były pierwszymi oknamu z U=1,1, jeszcze
    bez argonu i powłok chroniących przed utratą ciepła na
    promieniowanie.
    Okno będzie szwsze mostkiem termicznym, nie zrówna się z ciepłotą
    muru. Dla mnie takie dopąłty maja sens gdy ktoś uprze się
    na pompę ciepła, a jak wiadomo wsp. wydajności maleje tam
    w silne mrozy, gdy zapotrzebowanie na ciepło jest największe.
    Aby P.C. była jedynym urżadzeniem (tylko wtedy ma to sens)
    staty przez okna powinny być minimalne.
    Dużo zlaeży od czynnika grzewczego, na ile te 0,3 we wsp. U
    ma znaczenie we wzroscie kosztów ogrzeania. Może przy
    ogrzewaniu prądem się to opłaci??

    T.