    From: "Jarek M." <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Osuszacz? - Grzyb w piwnicy
    Date: Mon, 2 Aug 2010 00:22:55 +0200

    Witam
    Na wstepie przepraszam Kolegę JK że się wcinam w jego wątek, ale borykamy się z
    tym samym problemem.
    W moim przypadku patrząc od zewnątrz jest ściana z bloczka bet., wyrapowana i
    pomalowana izolbetem czy innym czarnym mazidłem które ma zabezpieczać przed
    wnikaniem wilgoci.
    Nastepnie jest 10 cm styropianu i bloczek z gazobetonu.
    Czyli co ? Teraz miałbym odkopać budynek i jeszcze z zewnątrz ociplić ?
    Faktem jest że wilgoć, pleśń i grzyb pojawiły się tylko w jednym pomieszczeniu
    gdzie nie ma okna, a wentylacja odbywa się otworem fi 100 mm w który wstawiłem
    wentylator kanałowy i włączam go dość często. Dodam że kubatura tego
    pomieszczenia wynosi ok 30 m3.
    Po dokładnych oględzinach zauważyłem że wilgoć wystapiła na ścianach nie tylko w
    tym miejscu gdzie ściana zewn. styka się z gruntem, od strony sąsiada też jest
    mokra i zapleśniała.
    Ale już na ścianie sąsiadującej z innym pomieszczeniem gdzie jest okno i kratka
    went, grawit. jest sucho.
    W innych pomieszczeniach piwnicznych gdzie ściany stykają się z gruntem jest
    sucho, ale tam są okienka i kratki went.
    Zamierzałem zrobić dodatkowy otwór po przekątnej pomieszczenia i wyprowadzić
    rurę na zewnątrz żeby zrobić cyrkulację powietrza.
    Ale wg. słów Tornada mogętylko pogorszyć sprawę.
    Dodam że to pomieszczenie służy mi jako drewutnia, więc zaczynam się obawiać czy
    drewno nie zacznie zwyczajnie gnić.

    Co robić ?

    Pozdrawiam
    JM