    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Date: Tue, 10 Mar 2015 15:11:07 +0100
    <4...@g...com>
    <mdchh4$b9k$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mdjrjh$475$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mdk3a6$ckp$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mdme37$4us$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mdmmsd$9nv$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    dyskusyjnych:edd454b8-2046-43b5-85f7-84ad98f884a7@go
    oglegroups.com...

    > W kraju gdzie kwota wolna od podatku jest absurdalnie niska ty chcesz
    > dokładac podatki, urzedas bedzie decydowal o wysokosci ulg - a przeciez
    > nie wymysli takiej by objela 60% narodu.
    > nie, Ergi , wymysl inną metodę .

    Po co mam wymyślać skoro ty napiszesz że urzędnik tego nie zrobi? Nie
    podałeś konkretnego powodu by tak nie zrobić tylko założyłeś że urzędnik tak
    nie zrobi. To nie jest argument.

    Ulga na dzieci obejmuje (potencjalnie) 100% narodu i jakoś jest i z roku na
    rok coraz hojniejsza.

    Ale jak wolisz można to inaczej rozwiązać. Tak jak teraz zgłaszasz się do
    gminy po becikowe to równie dobrze możesz się zgłaszać po kartki na tańszy
    węgiel.

    Rozwiązań możliwych jest wiele kluczowe jest to czy wolą większości (bo tak
    działa demokracja) jest by obecny stan zmienić.

    > Otóż nie prawda. (znajdz znaczenie słowa demagogia

    Sprawdziłem: (za wiki) nic się nie zmieniło "działanie obliczone na łatwy
    efekt poklask". Zamiast nazywać rzeczy po imieniu - szkodzenie komuś na
    zdrowiu to ta sama kategoria co okaleczanie czy mordowanie ty nazywasz to
    podnoszeniem poziomu a winnych miejscach ciągle sugerujesz że to problem
    biedni-bogaci - takie przedstawianie problemu to _jest_ demagogia bo tłum
    zawsze stanie po stronie "biednych" a przeciw "bogatym".

    >bo cos ci sie pozajaczkowalo) Woda i elektrycznosc w mieszkaniu to pewien
    >poziom cywilizacyjny -

    Tak samo jak ogrzewanie

    > i na to nie ma podstawowego prawa
    > ludzkosci.

    Ale już dostarczanie sobie wody z krzywdą dla innych to nie jest żadna
    zdobycz cywilizacyjna tylko normalne łamanie cudzych praw.

    > Tak samo nie ma prawa "nie truc" (okreslenie truc napalenie weglem to tez
    > błąd, ale niech tam).

    Hę?

    Jak to nie ma? Od "Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" Hammurabiego, przez
    katolicką miłość bliźniego aż do współczesnego pojęcia immisji (nie tyczy
    tylko trucia ale też np. hałasu). I tak to _działa_ w praktyce - za grila z
    którego dym leci na okno sąsiada można dostać mandat. Niestety ścigani są ci
    którzy sporadycznie gillują lub palą ogniska a nie ci którzy trują ciągle.

    > Zatem pewną zdobycza cywilizacji jest mozliwosc przejscia na czystsze
    > zrodła energii.

    > Dlatego ze po pierwsze to nie jest trucie, a w kazdym razie nie wieksze
    > niz inne immisje na ktore sa narazone, po drugie -jesli taki nakaz
    > wprowadzil by biedniejszych w nędzę, czy spirale
    > zadluzenia to jest to zagrozenie znacznie wieksze niz troche co2.

    Przypominam nie piszemy o emisji CO2 ale o truciu sąsiadów i nie wiem po raz
    który przypominam że nie o biednych tu chodzi. Więc ciągłe sprowadzanie tej
    dyskusji do podziału biedny kontra bogaty świadczy o tym że nie chcesz
    przyznać do tego że nie masz żadnych argumentów na to że prawo moich dzieci
    do zdrowia jest mniej ważne niż to czy czyjeś dzieci będą miały co miesiąc
    10 nowych gier na konsole czy może tylko 8.

    > Gdyz dlatego iz jesli nie pojsc moją drogą i przcierpiec kolejne 5 czy 10
    > lat - bedziemy wciaz zbyt biedni by tą akcje przeprowadzic w ciagu
    > kolejnych 50lat. Przez kolejne 50lat bedziesz narzekał ze > cie truja, a
    > wciaz bedziemy zbyt biedni by radykalnie odejsc od wegla. Zatem
    > skumulowana dawka zanieczyszczen przy moim rozwiazaniu bedzie mniejsza niz
    > w przypadku twojej walki z jednym
    > drzewem w lesie.

    Ależ ja Cię poparłem - idźmy Twoją drogą wprowadźmy dobrobyt, ale dlaczego
    podczas tych 5 lat ja mam zrezygnować z czystego powietrza a nie mój sąsiad
    z kolejnego iPhona?

    Czy podasz mi w końcu jakikolwiek argument? Czy znowu będziesz sprowadzał
    dyskusję do poziomu "biedny" kontra "bogaty"?

    Pozdrawiam
    Ergie