    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PLC a elektrozawory
    Date: Tue, 15 Sep 2020 20:13:41 +0200
    <5f60e166$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 15 Sep 2020 17:44:39 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Nie pytam, bo mnie to nie ciekawi, ponieważ zbyt często się z tym
    > spotykam, żeby mieć wątpliwości jak to zrobić.

    No jakoś mam wrażenie, że nie bardzo.

    > Podłączanie takich kontrolek przed zabezpieczeniem to proszenie się
    > pożar w rozdzielnicy. Jeżeli już się upierasz kontrolować napięcie

    A kto powiedział, że nie ma zabezpieczenia wcześniej?? To że idzie
    przewód 10mm2 nie oznacza, że nie ma na nim wcześniej zabezpieczenia
    odpowiedniego dla przewodu 1.5mm2. Zwarcie na tym 1.5mm2 od razu
    wywala zabezpieczenie wcześniej. Nie zakładałbym przewodu jeśli
    zabezpieczenie wcześniej by go nie chroniło przed upaleniem/pożarem.

    > Obwody kontrolek bezwzględnie powinny się znajdować za
    > zabezpieczeniami

    Oczywista oczywistość

    > dopasowanymi do przekrojów przewodów, aby prąd przetężeniowy nie
    > spowodował, że przewody się zaświecą jak żarówka.

    Taa, chyba jak jest zabezpieczenie 250A a nie 25A.

    --
    Marek