    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Date: Tue, 23 Nov 2021 07:14:17 +0000

    On 22.11.2021 10:46, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Wiem, że są ale ja nie chcę na to za dużo wydawać. UPS'a z akumulatorami
    > i tak mam i używam, chcę dołożyć max 200-250 zł i znacząco podnieść
    > funkcjonalność tego UPS'a.
    > Nie znalazłem w necie aby ktoś tak robił jak ja planuję (odczepy z
    > ongrida) - pewnie jest "mina", której nie widzę.

    Nie znam się, to się wypowiem.
    Byłem niedawno na serwisie obiektu z instalacją offgrid. Inwerter
    podłączony był równolegle z bateriami - czyli napięcie z regulatora szło
    także na inwerter. Chyba ktoś przestawił coś na regulatorze i było ponad
    30V na wyjściu, co na początku tylko wyłączało inwerter, ale w końcu mu
    się coś upaliło. Instalacja wyglądała na niezbyt profesjonalną (inwerter
    1000W ale wyglądający jak przetwornica samochodowa), ale pewnie
    zakładana przez fachowców. Po wyglądzie regulatora wnioskuję, że
    instalacja ma dobrych kilka lat. Lokalizacja na wyspie, więc w razie
    awarii kilka lub kilkanaście dni mija zanim ktoś się tam dostanie.
    Podsumowując: myślę że twój pomysł jak najbardziej się sprawdzi, trzeba
    tylko dopilnować żeby nie przekroczyć napięcia na aku/wejściu UPS