    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Papa na deskowanie dachu
    Date: Sun, 4 Apr 2010 11:15:19 -0700 (PDT)

    > Zastanów się nad użyciem zamiast papy specjalnej folii paroprzepuszczalnej
    > do stosowania na deskowanie. Zastanów się szybko, bo do takiej folii trzeba
    > deski bić w specjalny sposób (z odstępami i wąskie), ale ten sposób ma
    > właściwie tylko jedną wadę: wyższą cenę folii w porównaniu z papą, natomiast
    > potem już chyba same zalety, z których najistotniejsza, to brak konieczności
    > zostawiania szczeliny wentylacyjnej między deskami a ociepleniem, z czego z
    > kolei wynika ogromna idiotoodporność takiego rozwiązania, mozliwość dania
    > grubszej warstwy izolacyjnej, łatwiejszy jej montaż...

    sam zrywałem papę po zimie i kładłem membranę, z powodów opisanych
    powyżej, a także z powodu podziurawienia jej całej podczas układania
    (takim specjalnym takerem młotkowym), pełno było minimalnych dziurek i
    naderwań przez które sączyła się woda z topniejącego śniegu, spływając
    po więźbie i robiąc kałuże w środku (na szczęście był to jeszcze stan
    surowy)
    a koszt to w sumie niecały tysiąc, więc nie ma co dywagować
    a membrana koniecznie WYSOKOparoprzepuszczalna, np. Tyvek solid albo
    ultra

    pozdrawiam
    s_13