    From: "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Papa na deskowanie dachu
    Date: Sun, 4 Apr 2010 21:29:40 +0200

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > ta papa ma być? Na składzie proponują mi papę termozgrzewalną podkładową -
    > czy taka może być? :-)

    Może być, ale lepsza najzwyklejsza asfaltowa - wierzchniego krycia - dobej
    marki. Papa ma mieć posypkę piaskową - jak najgrubszą. Tą posypką kładziesz
    papę na deski. Reszta to rutynowa praca dekarska. Niczego nie kleisz,
    zakłady prostopadle do spadku min. 10 cm, zgodnie ze spadkiem 20 cm. Papę do
    zakladow zgodnych ze spadkiem przycinasz pod kątem ok. 30 st. Papę
    przybijasz papiakami wyłacznie na łaczeniach. Co i jak wie każdy
    wyksztalcony czeladnik dekarski.]
    A propos proponowanej Ci tu folii: kup i połóż folie zamiast papy, jeśli:
    a) producent da Ci _na_piśmie_ min. 20 lat gwarancji
    b) jeśli jesteś pewien, że ten producent będzie jeszcze istniał na rynku za
    20
    lat.

    Jeśli chodzi o papę, nie musisz żądać gwarancji - papa asfaltowa nawet
    najmarniejsza wytrzymuje pod dachówkami jakieś 200 do 300 lat.

    -
    Piotr Dino Zaur