    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Papa na deskowanie dachu
    Date: Mon, 05 Apr 2010 07:10:45 +0200

    kiki pisze:

    > Daj membranę dachową na krokwie. Na to nabij 5-6cm deski o szerokości
    > krokwii i dopiero na to deskowanie.
    > Utworzysz naturalną izolację przeciwwiatrową do ochrony wełny.

    A ten wiatr... nie jest potrzebny, żeby wełna dobrze i skutecznie
    wysychała w razie ewentualnego zawilgocenia?

    > Nie bij samych desek na krokwie, bo to nie ma sensu.
    > Papę możesz dać później jaką chcesz, bez znaczenia.

    Chcę zrobić tak:

    Nabić dechy właśnie na krokwie... chyba, że majster coś w temacie
    dopowie, bo nie konsultowałem jeszcze z nim takich detali...
    Na dechy oczywiście papę... Posypką do dech :-).

    Na dechy od spodu chcę nabić listewki po środku wzdłuż krokwi o
    szerokości jakieś 4-5 cm na sztorc do desek. Krokwie mają u mnie 18 cm,
    a wełnę będę między nie dawał i tak piętnastkę. Siłą rzeczy więc zostaje
    3 cm luzu, skoro pierwsza warstwa ma się zlicować z płaszczyzną dolnych
    krawędzi krokwi. Listwy na sztorc na deskach od spodu zapewnią swobodny
    przepływ powietrza od dołu do góry i wysuszanie krokwi oraz wełny no i
    samych desek...

    Co o tym sądzicie...?

    Gdzieś czytałem, że coś takiego się stosuje - proste i bez neo-wynalazków.

    Żadnych membran nie chcę, bo... może staroświecki jestem :-), ale mnie
    nie przekonują...

    pozdr.
    robercik-us