  • 1. Data: 2010-08-26 06:42:13
    Temat: Parkiet i częściowo świeża wylewka
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich i proszę o dobrą radę. Nowe mieszkanie w bloku, salonik ok.
    20 m2, z wylewką pewnie roczną.

    Teraz mam pasek nowej wylewki ok. 300x15cm po usunięciu ścianki działowej. Ile
    trzeba czekać na położenie parkietu? Obawiam czy firma dobrze to oszacuje,
    dlatego b. proszę o pomoc i radę jak długo powienien ten pas świeżej wylewki
    schnąć przed położeniem parkietu. Serdecznie pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-08-26 07:32:41
    Temat: Re: Parkiet i częściowo świeża wylewka
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 26 Sie, 08:42, "Maxi" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dlatego b. proszę o pomoc i radę jak długo powienien ten pas świeżej wylewki
    > schnąć przed położeniem parkietu. Serdecznie pozdrawiam!

    przyjmuje sie ze nie wczesniej niz 2 tyg na każdy 1cm grubości. Wtedy
    dopiero robi sie pomiary i podejmuje decyzje. Obecna bardzo wysoka
    wilgotność powietrza nie sprzyja szybkiemu wysychaniu.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2010-08-26 07:38:09
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > dopiero robi sie pomiary i podejmuje decyzje. Obecna bardzo wysoka
    > wilgotność powietrza nie sprzyja szybkiemu wysychaniu.

    :( No to Piękna Katastrofa! Zburzenie tej ścianki działowej popsuło mi plany
    parkietowe... Tam jest pewnie z 10cm głębokości.
    A może inaczej: czym to zalać ten pas , żeby wcześniej położyć parkiet?

  • 4. Data: 2010-08-26 08:55:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Sie, 09:38, "Maxi" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > parkietowe... Tam jest pewnie z 10cm głębokości.
    > A może inaczej: czym to zalać ten pas , żeby wcześniej położyć parkiet?

    Odpowiedz prosta: nie da sie.
    Odpowiedz nieprosta:
    Mozesz sprobowac polozyc parkiet tak zeby zostawic ten pasek zeby
    wysechł. Ale pewnie pasek idzie przez srodek pomieszczenia?

    Ja proponuje polozyc narazie cos innego zamiast parkietu a jak zaprawa
    wyschnie za 2-3 miesiace to sobie spokojnie parkiet polozyc.

    Zreszta mozna bylo troche pomyslec wczesniej i w ten pasek naklasc juz
    gotowych cegiel albo innego wypelnienia i na sama gore tylko cienko
    zaprawy dac, w miesiac wyschlo by calkiem ok.
    Albo mozna by sprobowac dodac do zaprawy jakis dodatek ktory by
    przyspieszyl wiazanie ale nie wiem czy by pomoglo, nie praktykowalem.

    Jedno tylko dodam: Jak polozysz parkiet na niezwiazane to mozesz miec
    problemy. Nie musisz (bo pasek waski) ale jak parkiet bedzie polozony
    w wzorek rownolegly do paska to problem prawie na pewno sie pojawi,
    albo teraz albo za pare miesiecy/lat...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-08-26 09:03:21
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]
    > problemy. Nie musisz (bo pasek waski) ale jak parkiet bedzie polozony
    > w wzorek rownolegly do paska to problem prawie na pewno sie pojawi,

    Serdeczne dzięki za obszerną wypowiedź. Przed chwilą rozmawiałem tel. z firmą,
    która dostarcza i kładzie parkiet, ale ich sposób myślenia może być skażony tym,
    że chcą szybko mi parkiet sprzedać -powiedzieli, że najwcześniej po 3 tygodniach
    jest szansa, jeśli zrobi się płytką i półsuchą wylewkę. Poza tym wspomnieli, że
    po 1 mies. spokojnie można położyć, ale niewykluczone, że jak będzie chłodniej
    to trzeba podsuszać. Pozdrowienia!

  • 6. Data: 2010-08-26 09:11:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wylewki
    > schnąć przed położeniem parkietu. Serdecznie pozdrawiam!

    Jesli jeszcze masz niezalany ten pas to jedyne co mi przychodzi do glowy to
    wypełnic go nie zwykłym betonem a czyms szybkowiązącym- są takie mieszanki w
    sprzedaży(5 cm twardego stryro i 5 cm wylewki.)

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-08-26 16:42:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maxi wrote:

> [...]
    > mies. spokojnie można położyć, ale niewykluczone, że jak będzie
    > chłodniej to trzeba podsuszać. Pozdrowienia!

    jak dają gwarancję, sa ubezpieczeni to niech ryzykują. Zażądaj jednak
    papieru że gwarantują wymianę parkietu w przypadku gdyby pojawiły sie jakieś
    problemy.

  • 8. Data: 2010-08-26 20:08:04
    Od: M <M...@o...pl>

    Maxi pisze:

> [...]
    > po 1 mies. spokojnie można położyć, ale niewykluczone, że jak będzie chłodniej

    Guzik prawda. Ściemniają byle szybciej ułożyć.

    1. Jak będzie chłodniej to łatwiej ci wyschnie.
    2. Jeśli jest to ok. 10cm (pasek) to postaw wiatraczek niech dmucha.
    Ryzykujesz, że pęknie (chociaż i tak pewnie pęknie lub się porysuje).
    Ważne żaby wietrzyć mieszkanie (uchylone okna, teraz jest lepiej, bo
    zrobiło się chłodniej, więc jak jeszcze będziesz minimalnie podgrzewał,
    to szybko wyschnie).
    3. Powinno schnąć trochę krócej niż zwykła wylewka, ponieważ woda jest
    oddawana także na boki.
    4. Woda rozejdzie się także po tej części, która do tej pory była sucha.
    5. Przed położeniem parkietu trzeba zmierzyć wilgotność tej wylewki.
    6. Wylewka wiąże ok. 4 tygodni i wtedy dopiero uzyskuje pełną
    wytrzymałość. Tak więc IMHO powinieneś poczekać minimum 4 tygodnie.
    7. A na koniec: to były wylewki półsuche (kilka litrów/m^2) czy mokre
    (kilkadziesiąt litrów wody/m^2)? To dość ważne pytanie, bo ta woda musi
    stamtąd odparować (część zostanie związana w betonie).
    8. Innym sposobem niż wietrzenie jest szczelne zamknięcie i użycie
    osuszacza powietrza.
    9. Jak jeszcze tej wylewki nie zrobiłeś to rozważ użycie np. takich środków
    http://www.parkiet-styl.com.pl/sklep/product_info.ph
    p?cPath=77_82&products_id=10
    10. I na koniec: weź gwarancję od parkieciarzy na piśmie a decyzję o
    tym, kiedy kłaść parkiet niech oni podejmują. Pytanie tylko czy mają
    O.C. i/lub czy są wypłacalni.

    M.

  • 9. Data: 2010-08-26 21:20:03
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > 10. I na koniec: weź gwarancję od parkieciarzy na piśmie a decyzję o
    > tym, kiedy kłaść parkiet niech oni podejmują. Pytanie tylko czy mają

    Wielkie dzięki! Rozumiem, że jak użyję UNZIN NC 190 to po 2 tygodniach parkiet
    mozna spokojnie położyć, bo właśnie jutro ma być ta wylewka robiona

  • 10. Data: 2010-08-27 07:13:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Sie, 22:08, M <M...@o...pl> wrote:

    > 3. Powinno schnąć trochę krócej niż zwykła wylewka, ponieważ woda jest
    > oddawana także na boki.

    Tak.

    > 4. Woda rozejdzie się także po tej części, która do tej pory była sucha.
    Tak. Ale to nie jest takie wesole.

    > 5. Przed położeniem parkietu trzeba zmierzyć wilgotność tej wylewki.
    Jak najbardziej.

    > 6. Wylewka wiąże ok. 4 tygodni i wtedy dopiero uzyskuje pełną
    > wytrzymałość. Tak więc IMHO powinieneś poczekać minimum 4 tygodnie.

    Tu nie chodzi o wytrzymalosc wylewki. Ona juz po tych 2-3 tygodniach
    bedzie na tyle wytrzymala ze parkiet na kleju jej nie rozwarstwi.
    Chodzi o jej wilgotnosc i to ile wilgoci i jak bedzie oddawala.
    Jesli pasek zostal napompowany woda w wylewce to ta woda stamtad musi
    wyjsc. Jesli nie wyparuje i bedzie miala szanse wejsc w parkiet to
    mozna sie spodziewac roznych cyrkow.

    Innymi slowy: Jesli znasz sposob na to zeby spowodowac ze ta woda z
    paska nie wejdzie do klepek albo bedzie przez nie przechodzila bardzo
    powoli i nie spowoduje oslabienia kleju to ok. Mozna powalczyc. Jesli
    wode przegonimy z paska do wylewki obok to ona i tak bedzie wylazic
    ale na szerszym pasku.

    To tak dla wyklarowania szczegolow.

    --
    Lukasz Sczygiel
    Sedno jest jak napisales w zmierzeniu wilgotnosci wylewki na jej