    From: "KS" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piwnica inaczej
    Date: Mon, 19 Jan 2009 20:39:01 +0100

    > powodu tej rurowej wentylacji, ktora moim zdaniem dzialac nie bedzie. No
    > moze
    > zima to jeszcze, ale latem chyba nie. Nie bedzie "cucu". Zima, zimne
    > powietrze
    > jako ciezsze, byc moze bedzie grawitacyjnie wchodzic jedna z tych rur a
    > to "nagrzane" w tej piwnicy do temperatury az plus 8 stopni, moze powoli
    > wyplywac. Natomiast latem? Gdy w tej piwnicy bedzie chlodniej niz na
    > zewnatrz -
    > nie ma prawa. Fizycznego oczywiscie, aby to jakos wyraznie dzialalo.

    A jakby jedną z rur podłączyć do pionu wentylacyjnego? Czy w takim kominie z
    pomocą wiatru albo ogrzanego powietrza z innych pomieszczeń nie wytworzy się
    jakieś minimalne podciśnienie które mogłoby wyciągać jakiejs ilości
    powietrza z takiej piwnicy? Poza tym to chyba zbyt duża wentylacja nawet nie
    jest wskazana. Drugą rurę można by wypuścić gdzieś na zewnątrz budynku.
    Liczyłem na trochę więcej opinii, nie tylko na temat wentylacji. Czy na
    prawdę nikt nie testował czegoś podobnego w praktyce?.

    Pozdrawiam
    K.S.