  • 1. Data: 2010-05-31 13:34:40
    Temat: Plecha
    Od: kryluta <k...@p...onet.pl>

    Witam forumowiczów
    Może ktoś mi doradzi jak walczyć z plechą, chyba to rodzaj mchu, który
    przywleka się często ze sklepów ogrodniczych z sadzonkami. Obecnie
    rozrasta mi się w dużych ilościach w trawie. Dopóki było tego wzgl.
    niedużo, to wydrapywałam z trawy, ale jest obecnie coraz więcej tego
    świństwa.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-31 17:51:20
    Temat: Re: Plecha
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozrasta mi się w dużych ilościach w trawie. Dopóki było tego wzgl.
    > niedużo, to wydrapywałam z trawy, ale jest obecnie coraz więcej tego

    Hejka. Spróbuj zastosowac intensywne nawożenie mineralne. Na nasz
    trawnik sypnąłem garściami Polifoskę 8 i mech szlag trafił. :-)
    Pozdrawiam rozrzutnie Ja...cki

  • 3. Data: 2010-05-31 18:02:07
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    A jaki to mech? Wrzuć fotkę! Może to wątrobowce? To wapno
    węglanowe-najlepiej takie z cukrowni.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 4. Data: 2010-06-01 14:50:32
    Od: kryluta <k...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2010-06-01 15:18:10
    Od: kryluta <k...@p...onet.pl>

    waldek pisze:
    > A jaki to mech? Wrzuć fotkę! Może to wątrobowce? To wapno
    > węglanowe-najlepiej takie z cukrowni.
    > Pozdrawiam - Waldek

    Dziękuję za naprowadzenie na właściwy wątek. Tak to wstrętny wątrobowiec
    i jeszcze się przyrodnicy zachwycają, no i tak po nitce do kłębka
    poguglałam
    i znalazłam srodek z Agrecolu- o nazwie Megaton 25WP, który jest drogi,
    ale nie mam wyjścia.
    Bo gdzie ja znajdę wapno węglanowe...
    pozdrawiam Lula

  • 6. Data: 2010-06-01 16:18:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 17:18:10 +0200, kryluta napisał(a):

> [...]
    > poguglałam
    > i znalazłam srodek z Agrecolu- o nazwie Megaton 25WP, który jest drogi,

    Wapno węglanowe to inaczej kreda mielona - zawiera około 45% CaO. Kazdy
    sklep ogrodniczy powinien to mieć.

  • 7. Data: 2010-06-01 16:32:02
    Od: pwola <p...@p...com>

    >Bo gdzie ja znajdę wapno węglanowe...
    CaCO3 - to chyba kreda tablicowa ?
    a w wersji "pylistej" to w aptece ;)

  • 8. Data: 2010-06-01 18:15:49
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > i znalazłam srodek z Agrecolu- o nazwie Megaton 25WP, który jest drogi,
    > ale nie mam wyjścia.

    Sypnij na to paskudztwo jakikolwiek nawóz mineralny,one zdychają od nawożenia.
    mirzan

  • 9. Data: 2010-06-02 05:16:36
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    poguglałam
    i znalazłam srodek z Agrecolu- o nazwie Megaton 25WP, który jest drogi,

    Prawidłowa nazwa to: Mogeton 25 WP

    Pozdrawiam poprawnie
    skryba

  • 10. Data: 2010-06-02 06:20:28
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > poguglałam
    > i znalazłam srodek z Agrecolu- o nazwie Megaton 25WP, który jest drogi,
    >
    > Prawidłowa nazwa to: Mogeton 25 WP

    Wyrasta to często w doniczkach z roślinami.Wystarczy odrobina jakiegokolwiek
    nawozu i zdycha cała plecha,więc nie warto kupować specjalistycznych chemikalii.
    mirzan