    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłoga na legarach
    Date: Wed, 4 Mar 2009 13:03:21 +0100

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:golftd$spt$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > z grubsza jestem obeznany w temacie, lecz mam kilka pytań:
    > 1. czy legary przykręć do stropu? jeśli tak, to na kątownikach?
    > 2. co pod legary po wypoziomowaniu? pianka czy może zaprawa?
    > 3. na legary będa położone płyty osb 22mm - czy legary co 40cm wystarczą?
    > 4. czy między legary a płyty dawać jakieś przekładki do stłumienia
    > kroków?nie wiem, filc albo coś innego
    > 5. na płyty pójda panele - jaką piankę dać pod nie aby nuie było słychać
    > stuków?
    >
    > Na pewno niektórzy z Was mają już zrobione podobnie albo tak samo i mogą
> [...]

    No cóż ja jeszcze nie mam, ale będe miał.
    Trochę się już "doktoryzowałem".
    Tylko że troche inaczej bo podłoga na legarach, a nie panele.
    Różnica pewnie tylko w punkcie 5.

    1. Przykręcać, nie koniecznie kątowniki.
    2. Zależy na czym te legary, ale ja bym raczej dał coś stabilnego, prędzej
    zaprawę
    3. Raczej tak, OSB powinno spokojnie wytrzymać byle wilgoć się nie dostała.
    4. Nie wiem na czym ta podłoga, ale z tego co wiem to izolację
    przeciwwilgociową (np. guma)
    oraz akustyczną (np. filc) daje się pod legary. Nie zapomnij zaimpregnować
    legarów czymś
    od grzyba i robali. Może wato tez i płytę OSB.
    5. Co do paneli to nie jestem za mocno w temacie ale z tego co wiem
    to najciszej będzie jak dach pod spód panele z włókien drewnianych (np.
    Ekopor).
    JEst to bodajże w płytach takich jak styropian. Układa się mijankowo,
    najlepiej po skosie.
    Z tego co wiem jest to troche droższe, od tych pianek i papierków.

    Pozdro
    J23