  • Data: 2016-09-07 16:12:01
    Temat: Re: Podłoga w garażu
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > PS umnie dwie warstwy poliestrowej wystarczyły aby osiągnąć
    > wodoodporność. na deszczu podłoga robiła się biała jak mleko, ale nie
    > spłynęła. po kilku latach nie widać wcale żywicy, nie widać aby ktoś coś
    > robił, ale pdłoga/strop nie przecieka. no i śmierdziało mocno dzień czy
    > dwa przy nakładaniu - potem już nic a nic

    to bardzo ciekawe co piszesz. Z poliestrem mam trochę doświadczeń z
    dawnych czasów (laminowanie łódek) i mniej więcej sobie wyobrażam, co
    się stało z tym stropem/podłogą. Tak się składa że żywica poliestrowa
    owszem, jest w miarę wodoodporna, ale za to zupełnie nieodporna na
    alkalia -w kontakcie z niezneutralizownaym betonem (były kiedyś posadzki
    poliestrowe, kładło się je na "fluatowaną" szlichtę) hydrolizuje i się
    rozpada. Zdarzało się zresztą, że w łodziach produkowanych przez
    "garażowych" szkutników którzy robili z oszczędności balast cementowy,
    wypadało po kilku -kilkunastu miesiącach dno... ale to inna historia.
    Otóż wszystko wskazuje na to że poliester u Ciebie zhydrolizował, a
    produkty hydrolizy uszczelniły beton w stropie. Wskazuje na to bielenie
    podłogi pod wpływem wilgoci. Co do smrodu, rzeczywiście, zwykły
    poliester potrafi emitować styren i inne paskudztwa jeszcze dziesiątki
    lat po utwardzeniu... ale trudno żeby śmierdziało coś czego już nie ma ;-)