    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Połączenie obudowy Z płyt GK ze ścianą.
    Date: Wed, 24 Feb 2010 17:57:32 +0100

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 17:47:22 +0100, Stolat napisał(a):

    > Ładnie sobie już płyty dokręciłem teraz jak to zaszpachlować.
    > Na krawędź dam listę narożną (taka metalowa cienkal jak papier), w
    > narożnikach płyt dam taśmę solidatpe i na połaczęniach plyt też.
    > Solidtape polecał scream :), zobaczymy czy da radę :).

    Da rade, tylko nie mocz jej przypadkiem. To nie tasma z papieru.

    > Mam też Uniflota , czy używać go do wklejenia listyw narożnej czy można
    > czegoś tańszego?

    Narozniki mozesz wkleic na zwykly gips.

    > Tam gdzie solidtape to też uniflot rozumiem.

    Wklejasz na uniflott, szpachlujesz (jak wyschnie) zwyklym gipsem. Mozesz
    tez tasme wkleic na zwykly, producent dopuszcza i takie rozwiazanie, ale
    dla pewnosci lepiej uzyc mocniejszej zaprawy.

    > Ale teraz jak wykonać połączenie obudowy z suftem/ścianą.
    > Czy wystarczy, że zapakuje tam uniflota, czy też używać taśmy solid tape i
    > uniflota????

    Wedlug europejskich systemow takie polaczenia robi sie ślizgowo (np. akryl,
    "kontrolowana linia pęknięcia" i tym podobne bzdury), więc prawdopodobnie
    we wszystkich poradnikach przeczytasz, ze tasmy nie nalezy wklejac. Ta
    tasma tak naprawde łamie wszelkie zasady dotyczace zabudow z kartongipsu.
    To amerykanski system i tam wkleja sie tasme w wewnetrzne narozniki - ta
    tasma m.in. do tego służy, zeby stosowac ja na polaczenia zabudów ze
    scianami.

    --
    best regards,
    scream