  • 1. Data: 2010-02-24 16:47:22
    Temat: Połączenie obudowy Z płyt GK ze ścianą.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam wykonałem sobie obudowę rury , która idzie poziomo pod sufitem.
    Konstrukcja z UD27 do ściany i na krawędziw 2xUD27 skręcone i wszytko
    połapane CD60.
    Ładnie sobie już płyty dokręciłem teraz jak to zaszpachlować.
    Na krawędź dam listę narożną (taka metalowa cienkal jak papier), w
    narożnikach płyt dam taśmę solidatpe i na połaczęniach plyt też.
    Solidtape polecał scream :), zobaczymy czy da radę :).
    Mam też Uniflota , czy używać go do wklejenia listyw narożnej czy można
    czegoś tańszego?
    Tam gdzie solidtape to też uniflot rozumiem.
    Ale teraz jak wykonać połączenie obudowy z suftem/ścianą.
    Czy wystarczy, że zapakuje tam uniflota, czy też używać taśmy solid tape i
    uniflota????

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-02-24 16:57:32
    Temat: Re: Połączenie obudowy Z płyt GK ze ścianą.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 17:47:22 +0100, Stolat napisał(a):

> [...]
    > narożnikach płyt dam taśmę solidatpe i na połaczęniach plyt też.
    > Solidtape polecał scream :), zobaczymy czy da radę :).

    Da rade, tylko nie mocz jej przypadkiem. To nie tasma z papieru.

    > Mam też Uniflota , czy używać go do wklejenia listyw narożnej czy można
    > czegoś tańszego?

    Narozniki mozesz wkleic na zwykly gips.

    > Tam gdzie solidtape to też uniflot rozumiem.

    Wklejasz na uniflott, szpachlujesz (jak wyschnie) zwyklym gipsem. Mozesz
    tez tasme wkleic na zwykly, producent dopuszcza i takie rozwiazanie, ale
    dla pewnosci lepiej uzyc mocniejszej zaprawy.

    > Ale teraz jak wykonać połączenie obudowy z suftem/ścianą.
    > Czy wystarczy, że zapakuje tam uniflota, czy też używać taśmy solid tape i
    > uniflota????

    Wedlug europejskich systemow takie polaczenia robi sie ślizgowo (np. akryl,
    "kontrolowana linia pęknięcia" i tym podobne bzdury), więc prawdopodobnie
    we wszystkich poradnikach przeczytasz, ze tasmy nie nalezy wklejac. Ta
    tasma tak naprawde łamie wszelkie zasady dotyczace zabudow z kartongipsu.
    To amerykanski system i tam wkleja sie tasme w wewnetrzne narozniki - ta
    tasma m.in. do tego służy, zeby stosowac ja na polaczenia zabudów ze
    scianami.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-02-24 17:34:34
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Da rade, tylko nie mocz jej przypadkiem. To nie tasma z papieru.

    No oczywiście :), nawet mi to do głowy nie przysżło, ale wnioskują z Twojej
    troski, że niektózy już ją moczyli :).

    > Narozniki mozesz wkleic na zwykly gips.

    Właśnie, jaki zwykły gips bo gipsów panie cala masa....?
    Tzn budowlany, szpachlowy, może jakąś głądzią?
    Grunować odsłonięty gisp z płyty KG?

    Generlanie chciałby uniknąc szlifowania i wo wykańczania powietrzchni
    kupiłem sobie
    gootwą masę szpachlowa Cekol A-45 finisz (jak i również zanabyłem CE68 gładź
    gispowąc firmy SEMIN napisali, że można blichować na mokro), jedną i drugą
    można na mokro korygować

    Wkręty też można nią?

> [...]
    > To amerykanski system i tam wkleja sie tasme w wewnetrzne narozniki - ta
    > tasma m.in. do tego służy, zeby stosowac ja na polaczenia zabudów ze

    No zobaczymy co te amerykańcy wymyśliły :).
    Tylko jak wykonać połączenie ze ściana (tynk gipsowy maszynowy), czy
    "ściągnąć" warstwę kilku mm ze ściany i taśmę na równo wkleić ( ze ściana),
    czy po prostu na ścianę i później gładzią wyrównać?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-02-24 18:47:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 18:34:34 +0100, Stolat napisał(a):

    > Właśnie, jaki zwykły gips bo gipsów panie cala masa....?
    > Tzn budowlany, szpachlowy, może jakąś głądzią?

    Szpachlowy oczywiście.

    > Grunować odsłonięty gisp z płyty KG?

    Podobno trzeba :)

    > Wkręty też można nią?

    Można.

    > Tylko jak wykonać połączenie ze ściana (tynk gipsowy maszynowy), czy
    > "ściągnąć" warstwę kilku mm ze ściany i taśmę na równo wkleić ( ze ściana),
    > czy po prostu na ścianę i później gładzią wyrównać?

    Przyklej na ścianę na cienką warstwę gipsu a potem zaciągnij szeroko na
    jakieś 50-60 cm w dół. Nie będzie widać, że cośtam było przyklejone.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-02-24 19:23:52
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-24 17:57, scream pisze:

> [...]
    > To amerykanski system i tam wkleja sie tasme w wewnetrzne narozniki - ta
    > tasma m.in. do tego służy, zeby stosowac ja na polaczenia zabudów ze

    A powiedz mi jak to praktykuje się przy wykańczaniu poddaszy?
    Czy można pokusić się o wklejenie solidtapu na łączenie skosów i sufitów
    z KG ze ścianami murowanymi? Czy tam to tylko i wyłącznie akrylowe
    wypełnienie?
    Rozumie sens stosowania akrylu w tym miejscu ale wiem, że tego ładnie
    nie zrobię. Co innego wklejenie narożnika solidtape.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2010-02-24 19:58:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 20:23:52 +0100, RudeBoy napisał(a):

> [...]
    > Czy można pokusić się o wklejenie solidtapu na łączenie skosów i sufitów
    > z KG ze ścianami murowanymi? Czy tam to tylko i wyłącznie akrylowe

    Ja wklejałem taśmy. Po to m.in. one są.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2010-02-24 21:30:44
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-24 20:58, scream pisze:

    > Ja wklejałem taśmy. Po to m.in. one są.

    Ok. To miód na moje uszy...
    A powiedz mi jak ma się to do przykręcania płyt do profili
    przyściennych. Bo sam wielkorotnie powtarzałeś aby nie przykręcać płyt
    do przyściennych.
    Czy przy opcji wklejenia taśm na tym połączeniu przykręcenie płyty do
    przyściennego jest błędem?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-02-24 21:42:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 22:30:44 +0100, RudeBoy napisał(a):

    > Czy przy opcji wklejenia taśm na tym połączeniu przykręcenie płyty do
    > przyściennego jest błędem?

    Nie wiem. Zabudowy zawsze robiłem zgodnie z technologią, czyli nie
    przykręcałem. Szpachlowanie to inna bajka.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-02-25 08:29:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Lut, 17:47, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Ale teraz jak wykonać połączenie obudowy z suftem/ścianą.
    > Czy wystarczy, że zapakuje tam uniflota, czy też używać taśmy solid tape i

    Ale kombinujesz,
    Robisz zabudowe z ze ud30. Jedna wchodzi w druga jak sie lekko
    podegnie.
    Przykrecasz g-k na czarne wkrety.
    Wklejasz naroznik na gips, a pozniej szpachlujesz wszystko i malujesz.

    Jak peknie to przy nastepnym remoncie. Szczeline paczkasz akrylem i
    malujesz.

  • 10. Data: 2010-02-25 12:21:40
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

[...]

    No ale, ty proponujesz tylko zastąpienie cd60 profilami ud27.
    W sumie to żadna różnica, no chyba że inaczej widzisz zrobienie obudoway
    długiej na 4 metry w rogu sufi/ściana.
    Druga rzecz, radzili żeby profile ciąć nożycami, zanabyłem i jeżeli chodzi o
    ud27 to nie ma problem tenie się łatwo i przyjemnie.
    Problem jest z CD60 gdzie zaginane są końców "rany) przez to trudno jest ją
    wsadzić do ud27, można kombinerakmi na nowo to prostować.
    LAe jak mam pociąć 30 odcinków 15 cm i póżniej każdy koniec poprawiać to
    krew zalewa.
    Już wiem dlaczego tną to gumówką. Bo wtedy ładnie i róno jest obcięctyy CD60
    i nie ma probelmu z włożeniem go do ud27.....

    Pozdrawiam
    Michał