  • 1. Data: 2010-02-23 16:39:35
    Temat: obudowa kominka c.d.
    Od: "adi" <a...@g...com>

    witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć od jakiej wysokości tzn czy od górnej
    części kominka czy może od ziemi należy montować wełnę, i czy musi ona być
    dookoła łącznie z frontem tj pod płytami GK, czy można zastosować jakąś
    zwyklejszą wełnę niż ta za 200 zł paczka??

  • 2. Data: 2010-02-23 19:44:06
    Temat: Re: obudowa kominka c.d.
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    , czy można zastosować jakąś
    > zwyklejszą wełnę niż ta za 200 zł paczka??

    Hej
    Wełna o której piszesz ma aluminiową folie odbijająca temperature.
    pozatym chroni ona wełnę przed kruszeniem i wynoszeniem włókien przez
    powietrze czyli też twoje zdrowie.
    dodatkowo wszystkie łaczenia klei sie wysokotemperaturową taśmą alu.
    nie polecam stosowania innych wydumek ewentualnie mugłbys
    pokombinować z jakąś cienką blachą ale nie sądze zeby to był dobry
    pomysl.
    A propos okladania welna to powinienes obłożyc wszystkie scianki +
    strop (ja nie obłozyłem stropu :/ )
    Wygląda na to że musisz odżałować te 200-400zł na wełnę .pozdr

  • 3. Data: 2010-02-23 21:02:00
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    Już masz zrobioną obudowę kominka czy dopiero się przymierzasz ?
    Jeśli to dzieło przed Tobą proponujębyś wziął pod uwagę materiał o nazwie
    wermikulit.
    Wygląda jak zwykły beto komórkowy, a daje doskonałą izolację termiczną, obudowa
    w miejscach gdzie jest zastosowany nie nagrzewa się, ma temp. pokojową.
    Fachowcy zastosowali ten materiał w moim komiku na całej wysokości wkładu, wełna
    z folią alu zaczyna się powyżej wkładu.

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 4. Data: 2010-02-24 07:35:09
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    adi pisze:
> [...]
    > dookoła łącznie z frontem tj pod płytami GK, czy można zastosować jakąś
    > zwyklejszą wełnę niż ta za 200 zł paczka??

    Ta welna jest w sztywnych (sprasowana) arkuszach.
    Jesli bedziesz kombinowal z luźna welna, musisz zadbac,
    by jakies kłaki nie odstawały i nie tamowały swobodnego
    owiewu powietrza, bo to bylby duzy błąd.

    Powiedzalbym tez, ze welna ta musi byc od wewnatrz czyms
    pokryta (aluminium?), bo gryzące kłaki beda fruwały po domu,
    żona bez przerwy bedzie sie drapać i w koncu odejdzie od Ciebie.
    Zastosowanie do czegokolwiek amatorskiego (nieodpornego termicznie)
    materialu zaowocuje smrodem plastiku przy ostrym ogniu, co mam,
    bo przyoszczedzono na profesjonalnej tasmie.

    Trzymalbym sie standardu.

    (A tak nawiasem nie moge sie powstrzymac - kominek to
    przereklamowany syf w domu. Chyba ze inne walory niz cieplo -
    rekreacyjnie, znaczy w sobotni wieczór. Wtedy warto sie
    zastanowic nad otwartym, bez zadnych dolotów, wkładów, szyb...).

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-02-24 08:33:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rekreacyjnie, znaczy w sobotni wieczór. Wtedy warto sie
    > zastanowic nad otwartym, bez zadnych dolotów, wkładów, szyb...).

    Taki mam. Bez żadnych wełn, taśm, wkładów, szyb, komór dekompresyjnych itp.
    Pale w nim raz/ dwa razy w miesiącu dla nastroju i jest ok.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-02-24 15:34:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > dookoła łącznie z frontem tj pod płytami GK, czy można zastosować jakąś
    > zwyklejszą wełnę niż ta za 200 zł paczka??

    Wełna musi być oklejona od strony wkładu folią alumioniową, inaczej w całym
    domu będziesz miał kłaczki wełny.
    Musisz także okleić wszystkie łączenia taśmą alu żaroodporną.
    Ja dałem 3cm wełny z folią alu od środka oraz 5cm zwykłej wełny toprock do
    środka ścianek obudowy kominka (obudowa z płyt gk). Wełną z folią alu
    wyłożyłem także podłogę pod wkładem (mam wkład z nogami) oraz 2 warstwami
    takiej wełny oddzieliłem komorę dekompresyjną - jedna warstwa folii od
    strony kapy kominka, druga od strony komory dekompresyjnej. Efekt jest taki,
    że obudowa kominka ma temperaturę kafli na podłodze, a kratki wylotowej
    dotknąć nie sposób :)
    Co do płyt krzemianowo-wapiennych (to chyba ten wermikulit?) - są świetne,
    ale strasznie drogie...

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2010-02-24 16:07:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > pokryta (aluminium?), bo gryzące kłaki beda fruwały po domu,
    > żona bez przerwy bedzie sie drapać i w koncu odejdzie od Ciebie.
    Życie mi chłopie uratowałeś ,jutro zaczynam budować kominek ze zwykłą węłną
    :)
    pozdrówka

    4892 (20100224) __________

  • 8. Data: 2010-02-24 20:01:13
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Fachowcy zastosowali ten materiał w moim komiku na całej wysokości wkładu,
    > wełna z folią alu zaczyna się powyżej wkładu.

    Czy dobrze rozumiem, że do pewnej wysokości masz wermikulit, a powyżej płyty
    KG wyklejone wełną? Jeśli tak to jak jest rozwiązane łączenie płyt KG z
    wermikulitem?
    Mam pytanie do zorientowanych w temacie, jak zrobić obudowę półokrągłą? Czy
    zostaje mi zakup profilowanych płyt KG i wyłożenie tego od środka wełną
    (jeśli płyty tej wełny z folią dają się wyginać i istnieje patent na ich
    przymocowanie do płyt KG), czy też dostępny jest wermikulit wyprofilowany na
    półokrągło? Wermikulit mi się podoba, bo jest na tyle sztywny, że nie
    musiałbym dorabiać do niego jakiegoś specjalnego rusztowania.

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS.
    W poprzednim wątku pytałem czy ktoś przerabiał stary wkład kominkowy, tak
    żeby powietrze doprowadzać do paleniska z zewnątrz, a nie z pomieszczenia.
    Rozkręciałem swój (kilkuletni wkład Supra) i jedyne miejsce przez które
    pobierane jest powietrze to otwór o średnicy 5cm! Nie bardzo rozumiem po co
    zaleca się doprowadzanie powietrza rurą min. 110mm. Może to ze względu na
    niebezpieczeństwo przepływu turbulentnego i ewentualnego hałasu?
    Zdecydowałem, że przykręcę do obudowy kołnierz blaszany, uszczelnię
    silikonem albo sznurem i na kołnierz założę rurę spiro doprowadzającą
    powietrze. Nie bardzo tylko wiem jakiej średnicy rurę zastosować.

  • 9. Data: 2010-02-24 21:38:56
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > Czy dobrze rozumiem, że do pewnej wysokości masz wermikulit, a powyżej płyty
    > KG wyklejone wełną? Jeśli tak to jak jest rozwiązane łączenie płyt KG z
    > wermikulitem?

    Witam
    Tak dobrze rozumiesz, na wszystkich sciankach na wysokości wkładu mam
    wermikulit.
    Z tego co pamietam kleili to klejem kóry wygladał jak gips, znaczy był koloru
    jasnego.
    Nastepnego dnia sprawdzałem na resztkach które pozostały po montażu, był twardy
    jak cholera i trzymał jak opętany.

    Co do doprowadzenia powietrza, hmm ... przygotowałem się do tematu prowadząc
    dwie rury fi 75 mm w podłodze.
    W okolicach wkładu zrobiłem coś, co nzwałem kolektorem powietrznym , gdzie te
    rury łączyły się w jedną i już dużą średnicą zrobiłem wyprowadzenie z podłogi.
    Fachowcy przywieźli wkład i zobaczyłem jak zostało zrealizowane doprowadzenie
    powietrza z zewnątrz to mi ręce oadły ze złości.
    Otóż wkład posiada chyba 5 otworów , każdy średnicy ok 10-15 mm.
    Po cholerę ja prowadziłem te rury przez podłogę osłabiają w tym miejscu wylewkę
    ?
    W zupełności wystarczyłaby jedna rura o średnicy 50 mm i byłoby po sprawie.
    Ale to efekt że do ostatniej chwili nie byliśmy zdecydowani na konkretny wekład
    kominkowy.
    Stanęło na Zuzi 16kW z firmy Kratki.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2010-02-25 07:32:30
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jarek M. pisze:

    > Co do doprowadzenia powietrza, hmm ... przygotowałem się do tematu
    > prowadząc dwie rury fi 75 mm w podłodze.

    Dobrze zrobiles. Kominek bedzie ciagnal az bedzie gwizdalo,
    ale zeby rura (w której jest opór przepływu) dostarczyla taka
    ilosc powietrza, musi byc gruba.

    Kominki bez dolotu maja dziurki w popielniku i jest to mniej wiecej
    taki sam przekrój jak u Ciebie.

    Mam doprowadzenie fi 100 i przy ostrzejszym paleniu i szczelnie
    zamknietych wszystkich otworach odwraca sie ciag w wentylacji
    - kominkowi brakuje powietrza. Fi 100 to za malo ...

    pozdro
    --
    A S