  • 1. Data: 2010-02-24 09:20:32
    Temat: Czy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jestem w trakcie remontu łazienki w bloku. Mieszkanie jest ciepłe ale żona
    chciałaby dodatkowo ogrzewanie podłogowe, że niby komfort wychodzenia z
    wanny na ciepłą podłogę czy coś.

    Mam 2 koncepcje.
    Pierwsza to drewniana podłoga - jakieś egzotyczne drewno (łazienka mała więc
    nawet 200zł/m^2 nie stanowi problemu).
    Drugi pomysł to ogrzewanie podłogowe ale zasilane z pionu wodociągowego a
    nie grzewczego. Problemem nie są lato ani zima tylko okresy gdy jeszcze nie
    grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi płynąc
    woda aby zagrzać 4cm betonu?

    PC

  • 2. Data: 2010-02-24 09:29:44
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 24 Lut, 10:20, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi płynąc

    A elektryczne? Nie prościej?
    Piotr

  • 3. Data: 2010-02-24 09:29:57
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > nie
    > grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi płynąc

    A elektryczne? Nie prościej?
    Piotr

    Na pewno taniej

    p.

  • 4. Data: 2010-02-24 09:35:39
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > straszne marnotrawstwo wody, ale dzialac powinno - tylko tych rurek tam
    > powinienes nawalic tak gesto jak tylko sie da zeby wylatujaca woda byla
    > juz mozliwie chlodna.

    tia...
    pomijając inne efekty uboczne takiego rozwiązania,
    już widzę żonę wychodzącą z wanny/prysznica na podłogę 60 stopni C...

  • 5. Data: 2010-02-24 09:37:24
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    straszne marnotrawstwo wody, ale dzialac powinno - tylko tych rurek tam
    powinienes nawalic tak gesto jak tylko sie da zeby wylatujaca woda byla juz
    mozliwie chlodna.

    nie lepiej juz zrobic ogrzewanie elektryczne podlogi? mniej problemow IMO

  • 6. Data: 2010-02-24 09:39:38
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Feb 24, 10:35 am, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > tia...
    > pomijając inne efekty uboczne takiego rozwiązania,
    > już widzę żonę wychodzącą z wanny/prysznica na podłogę 60 stopni C...

    Różne są sposoby nauki tańca, podgrzewanie podłogi jest jest jednym z
    bardziej skutecznych, nawet niedźwiedzie się uczyły :-P

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2010-02-24 09:41:25
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Feb 24, 10:20 am, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi płynąc

    Może i będzie działać ale sensu ekonomicznego i ekologicznego to nie
    ma.
    Chciałbyś się podłączyć do obiegu ciepłej wody?
    Na takie luksusy wymyślono ogrzewanie elektryczne.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2010-02-24 09:48:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pierwsza to drewniana podłoga - jakieś egzotyczne drewno (łazienka mała
    > więc nawet 200zł/m^2 nie stanowi problemu).

    Niezbyt dobre rozwiązanie, bo drewno to izolator.

> [...]
    > nie grzewczego. Problemem nie są lato ani zima tylko okresy gdy jeszcze
    > nie grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi

    Bardzo głupi pomysł, bo upłynie bardzo, bardzo dużo czasu zanim ta podłoga
    się nagrzeje, a ty zapłacisz za ciepłą wode + ścieki.
    Włąściwie jedyne rozsądne rozwiązanie do zastosowania w bloku to ogrzewanie
    podłogowe zasilane elektrycznie. Instalacja jest śmiesznie prosta, do tego
    masz sterownik z termostatem, ty decydujesz kiedy włączasz i wyłączasz.

  • 9. Data: 2010-02-24 09:58:33
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Niezbyt dobre rozwiązanie, bo drewno to izolator.

    Chodzi o to, że faktura drewna powoduje, że w dotyku jest przyjemniejsze niż
    kafle.

> [...]
    > ogrzewanie podłogowe zasilane elektrycznie. Instalacja jest śmiesznie
    > prosta, do tego masz sterownik z termostatem, ty decydujesz kiedy włączasz
    Myślałem o elektrycznym ale mam obawy bo mam instalację dwuprzewodową i nie
    mogę założyć różnicówki.

    PC

  • 10. Data: 2010-02-24 10:14:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Chodzi o to, że faktura drewna powoduje, że w dotyku jest przyjemniejsze
    > niż kafle.

    A to drewno nie będzie lakierowane? Jak chcesz wyczuć fakture stopami?
    Przecież podłoga będzie ciepła, więc nie będzie problemu.

    > Myślałem o elektrycznym ale mam obawy bo mam instalację dwuprzewodową i
    > nie mogę założyć różnicówki.

    Ja mam ogrzewanie podłogowe w łazience w bloku prawie 30 letnim. W ramach
    remontu wymieniłem wprawdzie prawie wszystkie przewody, ale o różnicówce nie
    ma mowy. Działa bezproblemowo, tak samo jak teraz w drugim mieszkaniu juz w
    nowym bloku.