  • 31. Data: 2010-02-24 21:10:02
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podlogowe z obiegu wody kranowej
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 21:13, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

    > W sumie prawie sie zdecydowalem na tekture falista, ale czytam, ze niektórzy

    Tektura to dziadostwo! Po dwoch tygodniach sie ubije i panele beda
    "chodzic". Pozatym nie daje zadnego efektu tlumienia. Jak mi sie
    panele znudza to za 5 lat poloze nowe na istniejaca warstwe pianomatu -
    > on jest miekki ale nawet po paru latach wroci sobie do swojego
    pierwotnego ksztaltu :)

    > strasza ubiciem tektury pod wplywem wilgoci. Wiesz jaki opór cieplny ma
    > "pianomat"?

    Nie wiem. Na tyle niewielki ze naprawde nie ma sie co przejmowac. Ten
    3mm (szary) jest wlasnie na ogrzewanie podlogowe. Jaki tez moze miec
    opor cieplny 3mm materialu :)

    > Styropianu pod wylewka mam tylko 2x5cm (a i to nie wszedzie, bo w wielu
    > miejscach powycinane sa kanaly na instalacje c.o. i c.w.u) i obawiam sie, ze
    > jak dam pianke, a nie tekture, to zamist grzac pomieszczenie bede ogrzewal

    Ten pianomat to nie pianka. To taki miks - jakby pianka + guma +
    jakies wlokna. Ja na parterze mam 5cm styro, ponizej piwnica (narazie
    nie ogrzewana, w ktorej jest ~8st C) i nie zauwazam zeby w piwnicy
    bylo z tego powodu cieplej, albo ze nie da sie dogrzac parteru :-)
    Kiedys robilem rozne testy i porownania w Audytorze CO wprowadzajac
    rozne materialy wykonczeniowe na gore i juz przy 5cm styro nie bylo
    wiekszych strat ciepla "w dol", bez wzgledu czy dalem plytki
    ceramiczne, wykladzine, czy panele z "cieplym" podkladem, przy 10cm
    jakie Ty masz to juz mozna nawet parkiet 2cm dac i bedzie OK :)

    > grunt. Póki co z ogrzewania pomieszczenia plyta bez zadnej okladziny jestem
    > zadowolony.

    Ja tez ogrzewalem najpierw chaupke bez paneli. Potem polozylem w dwoch
    pokojach pianomat + panele. Nic nie ruszalem z CO i nie bylo zadnego
    efektu - temperatura ta sama. Gdyby te 3mm pianomatu mialo tak bardzo
    izolowac, wykleilbym sobie nim elewacje ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2010-02-24 22:06:18
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Nie wiem. Na tyle niewielki ze naprawde nie ma sie co przejmowac. Ten
    >3mm (szary) jest wlasnie na ogrzewanie podlogowe. Jaki tez moze miec
    >opor cieplny 3mm materialu :)

    Sprawdzilem na stronie Organiki. Wspólczynnik przewodzenia szarego i
    zielonego pianomatu to 0,04W/mK, czyli tak jak styropian. Chwala sie nawet,
    ze pianomat jest bardzo cieply. Troche mi sie to klóci z dalszym ciagiem
    wywodu, czyli: "nadaje sie na ogrzewanie podlogowe".

    Masz jakies doswiadczenia praktyczne (wlasne) z tektura falista? Nie znam
    nikogo, kto zastosowalby tekture i móglby sie podzielic opinia.

    W jakims sklepie widzialem pianke z nacieciami - ma to byc droga dla
    lepszego przekazywania ciepla. W sumie dosc przekonujace.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 33. Data: 2010-02-25 02:55:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 23:06, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ze pianomat jest bardzo cieply. Troche mi sie to klóci z dalszym ciagiem
    > wywodu, czyli: "nadaje sie na ogrzewanie podlogowe".

    Ale to jest 3mm !!! Po drugiej stronie masz 100mm, ponad *trzydziesci*
    razy wiecej !! :-)

    > Masz jakies doswiadczenia praktyczne (wlasne) z tektura falista? Nie znam

    Mam. W mieszkaniu mialem pokoj z tektura. Panele przetrwaly bez
    szwanku pare lat ale halas nieporownywalny! Najlepszy test to np.
    upuszczenie monety albo wpuszczenie zony w szpilkach na podloge ;-)

    > nikogo, kto zastosowalby tekture i móglby sie podzielic opinia.

    Tektura to najgorszy i najbardziej badziewny z mozliwych materialow na
    podklad (i najtanszy jednoczesnie).

    > W jakims sklepie widzialem pianke z nacieciami - ma to byc droga dla
    > lepszego przekazywania ciepla. W sumie dosc przekonujace.

    Przekonuja Cie naciecia, ktore maja moze 5% powierzchni, a 95% dalej
    izoluje ? :)

    Naprawde - za duzo sie stresujesz. Problem bylby gdybys polozyl
    pianomat grubosci 2cm. Odpal sobie audytora CO i policz przekazywanie
    ciepla w zaleznosci od podkladu (np. tektura VS pianomat 3mm). Roznice
    beda po przecinku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2010-02-25 08:21:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    Albo wpuszczenie psa. Tektura falista nadaje sie do podpalania w piecu albo
    pakowania

    >Tektura to najgorszy i najbardziej badziewny z mozliwych materialow na
    >podklad (i najtanszy jednoczesnie).

    Fakt. To juz lepiej kupic zwykla pianke za 1zl/mkw

    >Przekonuja Cie naciecia, ktore maja moze 5% powierzchni, a 95% dalej
    >izoluje ? :)

    I cena pewnie sporo wyzsza. Marketing

    >Naprawde - za duzo sie stresujesz.

    ;)