  • Data: 2015-09-19 23:18:36
    Temat: Re: Półki drewniane we wnęce z kaflami - jak zamocować?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JDX pisze:

    > Lat temu ze 35 na zajęciach praktyczno-technicznych wierciliśmy w ten
    > sposób w szkle. :-) Wiertło zrobione z trójkątnego pilnika i ręczna
    > wiertarka. Aczkolwiek zastanawia mnie jak rozpocząć wiercenie aby
    > wiertło nie "jeździło" na boki od miejsca gdzie ma być otwór. Bo
    > punktakiem w płytkę raczej nie przywalisz.

    Ten pilnik dobrze się sprawdza w roli punktaka. Jak jest krótki na
    krótkiej rączce, to łatwo nim przedziurawić glazure płytki. Przez
    ręczne wiercenie rozumiem tu nie ręczną wiertarkę, tylko po prostu
    dłubanie tym pilnikiem w płytce.

    > BTW. Zdaje się, że teraz w marketach budowlanych można kupić specjalne
    > wiertła do ceramiki.

    Diamentowe. Ktoś je tu pokazywał. To nawet bardziej frez niż wiertło. Do
    gresu czy terakoty, to tak. Do miękkiej ściennej płytki nie są niezbędne.

    --
    Jarek