    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 14:41:21 -0700 (PDT)
    <61498159$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <siejcg$fb6$2@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local> <20210922104959.5ccd8d4d@mateusz>
    <o...@l...harvard.local> <20210922114427.7b0255ea@mateusz>
    <sif5tn$i3i$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <20210922152929.65c51a56@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <o...@l...harvard.local>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 21:10:03 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Z akademickiego punktu widzenia taktowanie może mieć zbawienny wpływ
    > na COP. Czy i jaki wpływ ma na żywotność sprzętu -- na ten temat znów
    > niewiele możemy powiedzieć. Ale wcale nie musi. Ta "modulacja" to też
    > może być "taktowanie", tyle że bardzo szybkie. Cała nadzieja więc
    > w praktyku-pomiarowcu, bo przy tylu zmiennych czynnikiach wygdybać
    > coś precyzyjnie trudno.
    >
    > --
    > Jarek
    Czytałem jak zrobiłeś mokry podjazd i widzę, żeś amator, co jeno dużo gada
    a niewiele potrafi.

    Dla ciebie infradźwieki to czarna magia, no bo w szkole o tym nie uczą

    Infradźwieki nie są obojetne dla zdrowia i nawet jak pan domu powie, że to pieprzy,
    to rodzina cierpi na nerwicę , dzieci się słabo uczą i życie klawe nie jest, bo to
    jednak robi różnicę, czy się przeżyje 70-80 lat w zdrowiu i w pelnej sprawności, czy
    inwalidztwo zacznie się po 60-ce

    A pisanie kilometrami o instalowaniu klimy jako pompy ciepła do centralnego
    ogrzewania to już kompletne dno.

    Parametry klimy są liczone dla ogrzewania powietrznego

    Parametry pompy ciepła są liczone dla ogrzewania wodnego , centralnego ogrzewania.

    Klima pracuje na krótkich przyłączach i pompa obiegowa ma zredukowaną moc, gdyż nie
    musi pokonywac oporów 100 metrów instalacji wodnej i 2-3 poziomów grawitacji

    Pompa obiegowa w pompie ciepła dla celów centralnego ogrzewania musi mieć znacznie
    większą moc, gdyż pompuje medium wodne, rozprowadzane po calym domu
    i inne są parametry wymiennika skraplacza w monoblocku, gdyz tej wody w instalacji
    jest wielokrotnie więcej i musi być intensywniej grzana, aby na powrocie temperatura
    nie spadała radykalnie poniżej 20 C, bo wtedy pozostana niedogrzane pomieszczenia.

    Ale zapisz się na szkolenie do Toshiby, aby odrózniać klimę od pompy ciepla do
    centralnego ogrzewania.

    W Kanadzie mrozy wielkie zimą, ale tam nikt nie zna kaloryferów, podobnie Hameryka,
    ale w Polsce tak, kaloryfer jest w powszechnym użyciu, a jest zdrowy bo nie roznosi
    koronawirusów w zamkniętym obiegu powietrza.

    Mozna ogrzewanie podłogowe, wodne czy elektryczne i znajomy ma na wlocie 36 C, a na
    wylocie z podłogówki 18 C, bo bez mieszacza,
    można podłogowo elektrycznie, ale trzeba z góry wiedzieć, gdzie nie wolno ustawić
    mebli nad spiralą.

    Zatem życie nie jest łatwe, a szczególnie gdy nadejdzie arktyczna zima stulecia i
    tysiące zamarzna w swoich niedogrzanych domach, gdy ogrzewanie ulegnie awarii na
    skutek silnych mrozów lub będzie wadliwie zaprojektowane, a monoblock klimy na polu
    zamarznie i zlodowacieje

    Zatem bez pokory i bez nauki, zawsze się wejdzie w szkodę